Yrket i sig medför dock en hel del frustration när det kommer till diverse skaderegler.
Bara för att jag är nyfiken, beror kursändringen på att det är svårt att faktiskt få ihop till sitt levebröd som arkeolog?Jag är född 1986 och arbetar som bibliotekarie, just nu på skolbibliotek. Jag är även utbildad till arkeolog, men har bara deltagit i två utgrävningar. Jag har också provat på att jobba som svetsare en (kort) period.
Jag gjorde egentligen inget seriöst försök att söka jobb inom arkeologin efter uppsatsen. Då jag läste var det många som reste till Irland för att jobba och skaffa erfarenhet, men jag hade just träffat min blivande fru och kände inte för att säsongsarbeta i ett annat land just då.Bara för att jag är nyfiken, beror kursändringen på att det är svårt att faktiskt få ihop till sitt levebröd som arkeolog?
Född 1975. Civilingenjör.
Som ung hade jag uppfattningen att de flesta rollspelare var folk som pluggade natur/teknik men antingen hade jag fel eller så har folk som pluggat humaniora/samhällsvetenskap eller inte pluggat alls varit mer benägna att stanna kvar inom hobbyn. Har i alla fall känt mig mer udda med åren och har aldrig mött på någon rollspelare på mina arbetsplatser.
Om det gått från att vara mest naturvetare/tekniker till humanister kanske det påverkat lite hur mycket matematik som är involverade i reglerna förr och nu?
Hm, jag skulle dock säga att många humaniora-rollspelare jag känner (inklusive jag själv) har ungefär den nivån av nördighet – fast snarare orienterad mot historia, mytologi, ockultism och liknande ämnen. Också oklart ifall de är mer socialt kompetenta.Kanske. Min egenhändiga teori som jag inte har belägg för är att rollspel initialt attackerade den typen av folk ( de lite mer ”aspiga” snubbarna i klassen om man ska generalisera grovt) för att det var mkt läsa, och engelska, och tabeller, och matte och regler och allt.
Ja, möjligen kan man koppla den regellätta trenden till oss humanister, men själva nördskapet har nog inte förminskats.Hm, jag skulle dock säga att många humaniora-rollspelare jag känner (inklusive jag själv) har ungefär den nivån av nördighet – fast snarare orienterad mot historia, mytologi, ockultism och liknande ämnen. Också oklart ifall de är mer socialt kompetenta.
Hm, jag skulle dock säga att många humaniora-rollspelare jag känner (inklusive jag själv) har ungefär den nivån av nördighet – fast snarare orienterad mot historia, mytologi, ockultism och liknande ämnen. Också oklart ifall de är mer socialt kompetenta.
Smart move! Fantasin är bättre än verkligheten.fantiserade om att bli spelutvecklare, sket i det
Jobbar med regelverk, risker, styrning, säkerhet och lite annat som är närliggande dessa.
Ditt namn vinner den här tråden!Om det gått från att vara mest naturvetare/tekniker till humanister kanske det påverkat lite hur mycket matematik som är involverade i reglerna förr och nu?