Nekromanti Vilka vampyrklaner vill ni se?

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Med tanke på att werewolf the masquerade snart startar så tänkte jag fråga vilka klaner ni helst spelar (om ni vet vad det är).

Själv gillar jag Lasombra bäst.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
xyas said:
Tzimisce. Fleshcrafting ftw!
+1

Baali är också nice. Hellre Lasombra än Ventrue. Brujah är bara cheesy, men det här är ju inte ett rollspel, så de kan säkert funka också. Samma med Malkaverna, de blir för mycket i rollspelet, men i varulvsspel funkar de säkert. Toreador och Tremere är lite väl trista. Assamiter och Ravnos är lite för platta egentligen, men deras förmågor skulle vara intressanta i varulvsspel. Om man nu verkligen ska ha fluffet så starktkopplat till roller och sånt. Det kanske är lite ofrånkomligt att fluffet blir stark när alla kommer reagera på den som outar att hen är en Lasombra t ex. Gangrel är ok också. Followers of seth gillar jag skarpt också.

Favoriter är alltså: FoS, Baali och Tzimisce. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Om Baali: Om det är Moloch's bloodline specifikt kan det bli spännande eftersom de inte är ond-onda som Nergals bloodline. Jag gillar ju när vampyrer inte är fanatiskt onda utan en twist, utan det ska gärna vara en smart anledning till att de gör som de gör. Baali brukar framställas som evil for evils sake...
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Recca said:
Om Baali: Om det är Moloch's bloodline specifikt kan det bli spännande eftersom de inte är ond-onda som Nergals bloodline. Jag gillar ju när vampyrer inte är fanatiskt onda utan en twist, utan det ska gärna vara en smart anledning till att de gör som de gör. Baali brukar framställas som evil for evils sake...
Jag visste inte ens att det fanns bloodlines inom bloodlines. Det jag gillar är att de är djävulsdyrkare och lägger förbannelser. Däremot håller jag med om att de för ofta är onda utan anledning, särskilt som alla andra också egentligen är "onda" blir det fånigt.

Annars gillar jag just när vampyrerna blir monster i stil med anti-Toreador, Tzimische och liknande. Omänskliga snarare än posers som Brujah.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ond bråd död said:
Recca said:
Om Baali: Om det är Moloch's bloodline specifikt kan det bli spännande eftersom de inte är ond-onda som Nergals bloodline. Jag gillar ju när vampyrer inte är fanatiskt onda utan en twist, utan det ska gärna vara en smart anledning till att de gör som de gör. Baali brukar framställas som evil for evils sake...
Jag visste inte ens att det fanns bloodlines inom bloodlines. Det jag gillar är att de är djävulsdyrkare och lägger förbannelser. Däremot håller jag med om att de för ofta är onda utan anledning, särskilt som alla andra också egentligen är "onda" blir det fånigt.

Annars gillar jag just när vampyrerna blir monster i stil med anti-Toreador, Tzimische och liknande. Omänskliga snarare än posers som Brujah.
Det finns väldigt ofta "bloodlines" inom klanerna, faktiskt.

Brujah är ju inte onda... Brujah är ju typ minst onda av alla klanerna bortsett typ Dark Ages' Salubri.

Överhuvudtaget tycker jag det är konstigt att tala om ondska i vampire-sammanhang. Men just Baali i Nergals regi kan vi kanske konstatera är onda. Hen vill ju att världen ska gå under. Då tycker jag att Moloch är lite häftigare, som faktiskt aktivt försöker undergräva Nergals försök att åstadkomma världens undergång. Moloch's Baali arbetar ofta inom vampyrsamhället och infiltrerar andra klaner och sånt. De ena lämpar sig dessutom som rollpersoner medan de andra inte gör det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag gillar nog bäst Malkavian och Tremere.

Och noterar intresserat vilka som gillar sabbat-klanerna.

Huh-huh!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
stupidbear said:
Ska jag vara hipster och säga att jag gillar Cappadocian? : p
Lackade hårt på dem efter alla påhitt kring Jafeth's Cloaks i Giovanni Chronicles, kunde de inte bara ha gett oss den där jävla kappan!?
 

Stupidbear

Veteran
Joined
19 Nov 2010
Messages
47
Location
Stockholm
Jag bara ville säga att jag tyckte om dem, inte föreslå klanen : p

Körde dark ages ett tag och de var söta att ha med :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har bara haft med en cappadocian men använt giovanni massor. Jag tycker de är lättare att ha med på nåt sätt, som plot device.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Bah. Då föreslår jag Toreador (vanilla).
Så många dissar klanen, men jag gillar Toreador. Det finns en bredd inom klanen som få andra har, och var man än går så finns det alltid Toreador.
 
Top