Nekromanti Vilka tennfigurer ingick i DoD Magi?

Pär Eriksson

Veteran
Joined
12 Aug 2013
Messages
25
Location
Göteborg
Hej,

Jag försöker komma ihåg vilka tennfigurer som ingick i Drakar och Demoner Magi-boxen som gavs ut av Target Games.

Jag har kikat på Rollspelsmuseumet, men de figurerna ser inte alls ut som de jag minns:
http://www.alvione.com/rollspelsmuseum/museum/target/dod/001-1100.htm

Om någon av er har boxen får ni gärna ta en bild på figurerna (och gärna en på basplattorna med eventuellt serienummer) och ladda upp.

Jag har bifogat en bild på tre figurer, och jag tror det är de två till höger i bilden som tillhör Magi-boxen.

//Pär
 

Attachments

sodapop

Veteran
Joined
29 Oct 2011
Messages
65
Location
Göteborg
I min Magi-box ingick i alla fall de två som visas på Rollspelsmuseumet! Undrar var jag gjort av dem...
 

Fafnir_UBBT

Veteran
Joined
4 Jan 2013
Messages
55
Location
Stockholm
Jag är långt ifrån säker, men de två till höger på den senare bilden tror jag också att jag fick med. De från rollspelsmuseet tycker jag mig inte känna igen.

Kan det ha varit olika utgåvor med olika figurer?

:S
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Coolt, för de figurar jag kommer ihåg man fick med ser inte ut som något som postats hittills. :gremsmile:
Det var en kille med stav (som han höll mot kroppen) iförd slokhatt och en magiker med armarna ut som hade uppfälld huva på sin kåpa.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag är rätt säker på att man fick med två slumpmässiga magikerfigurer från DoD-figursserien.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Jag har för mig att det inte var figurer med plastbas i min box, utan vanliga Grenadier-figurer - en gubbe med skägg och point hat som pekar och en kvinna som står och ser menlös ut. Men jag kan ha fel, det kanske var i nån annan box.
 

Pär Eriksson

Veteran
Joined
12 Aug 2013
Messages
25
Location
Göteborg
Ok, det verkar helt enkelt som att det varierade vilka figurer som följde med Magiboxen. Kanske var det så att Magiboxen gavs ut i flera upplagor (när den gamla sålde slut tryckte man upp nya) med olika figurer till varje upplaga?

Lägg gärna upp bilder om någon av er har figurerna kvar.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Pär Eriksson said:
Lägg gärna upp bilder om någon av er har figurerna kvar.
Tror de var dessa två:
http://www.miniatures-workshop.com/lostminiswiki/index.php?title=Image:Gren-jgp-895.jpg

http://www.miniatures-workshop.com/lostminiswiki/index.php?title=Image:Gren-jgp-811.jpg

I samma veva hade jag även denna
http://www.miniatures-workshop.com/lostminiswiki/index.php?title=Image:Gren-jgp-852.jpg
... minns inte exakt hur jag fick den.

Men som sagt, jag kan minnas lite fel - det kan ha varit dessa Grenadier-figurerna i nån annan DoD-låda kanske?

Jag känner igen de där med plastbas också, Heartbreaker antar jag, kanske gick att köpa enskilt? Ovanligt fula i så fall.
 

Fafnir_UBBT

Veteran
Joined
4 Jan 2013
Messages
55
Location
Stockholm
Jag tror, med betoning på tror, att den översta av figurerna var med i DoDs box som en av fyra gubbar. För visst var det fyra figurer med i 92:ans box?

Demensen kommer krypandes... Nå väl. Allt var iaf bättre förr, och vi ungdomar fick pulsa miltals i midjedjup snö, jagade av vargar för att spela rollspel...
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Var det Prince August som låg bakom de tennfigurer som hände med diverse Drakar och Demoner produkter? Fanns det lösa Drakar och Demoner tennfigurer att köpa?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Hans E Magnusson said:
Var det Prince August som låg bakom de tennfigurer som hände med diverse Drakar och Demoner produkter? Fanns det lösa Drakar och Demoner tennfigurer att köpa?
Det fanns blisterförpackade tennfigurer med Stormbringer-bilden som bakgrund och DoD-loggan (den gamla) att köpa. Har för mig att de hade plastbas, men jag är inte säker. Tror det var Prince August, men inte heller där är jag säker. Senare kom iaf ett samarbete med Heartbreaker, i och med figurfokuset i Mutant Chronicles. Äventyrsspel släppte ju också ett helt figurstridsspel i fantasymiljö (översatt?) som jag har glömt namnet på.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Om jag minns rätt kom just plastbasen först då man bytte leverantör till Heartbreaker. Innan dess hade de inte det.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Dimfrost said:
Det fanns blisterförpackade tennfigurer med Stormbringer-bilden som bakgrund och DoD-loggan (den gamla) att köpa.
Koolt skulle vara skoj att se vilka tennfigurer som ingick.
Dimfrost said:
Tror det var Prince August, men inte heller där är jag säker. Senare kom iaf ett samarbete med Heartbreaker, i och med figurfokuset i Mutant Chronicles. Äventyrsspel släppte ju också ett helt figurstridsspel i fantasymiljö (översatt?) som jag har glömt namnet på.
Prince August har fortfarande gubbs till Warzone och Chronopia
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Robert Jonsson said:
Om jag minns rätt kom just plastbasen först då man bytte leverantör till Heartbreaker. Innan dess hade de inte det.
Ja, de ursprungliga figurerna var väl licenstillverkade Grenadier-figgar? Eller möjligen Ral Partha - eller en blandning. IAF - inga slottabases där, inte.

Jag har fortfarande en kasse med oöppnade blisters i källaren...
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Så först Grenadier Models, Inc.(Fantasy Warriors ) och sen när Warzone och Chronopia kom så gick man över till Heartbreaker?

Och hur kommer Prince August in i det hela, har dom köpt upp formar och gubbs senare helt enkelt?
 
Top