Kul tråd!
Jag har en förkärlek för T6an och t10or. t6an är sådär robust och man kan oftast hitta en t6a till i ett hem om det blir lite problem. Lite samma anledning som krank där - bra för ett system där man inte tillhandahåller alla grejer som behövs för att spela.
Pölar är okej - som spelare. Har kört mycket Trinity, d v s WW med 7+ för lyckat. Enkelt att fixa lättavlästa med, även för den snåle - ta hiskeliga tärningar (t ex HtR-tärningarna), plocka fram akrylfärg som man har till miniatyrerna, måla grönt på lyckade (7+), guld på 0:a och svart på 1 - eller motsvarande. Som spelledare hatar jag pölar - om jag har fyra SLP så blir det många tärningar på flera olika saker jag slår. Där vill jag gärna ha en tärning, som om jag bryr mig om huruvida färdigheter gör slag säkrare liksom.
Jag gillar t6an och t10ans former - den förra för att det är en kub (awesome ord, KUUUUB), oftast med rundade hörn, som slår så där lite lagom och ger en bra känsla där den rullar efter man slår. T10an för att den har en sån där lite kristalliknande form. t20an är egentligen lite väl rund för min smak (jag får en känsla av att den kommer rulla av bordet om man ger den mmöjligheten), men är klart användbar för ett brett slagspann - en mini-t100 (med 5%s chansökning per nivå istället för 1%s). T8an gillar jag dock inte så mycket - det är mest formen som jag tycker är lite trist. T4an gillar jag inte för att den känns platt att slå - det blir liksom ingen riktig rullkänsla på den.
Material har jag egentligen inga preferenser. Eller ja, om jag hittade T10 i trä skulle jag tycka det var rätt awesome, och metall beror det på - tyngden är ett plus, men oroar mig för skavanker ska sabba utseendet. Trä är lite bättre ur "fuskjakt"-synpunkt för då lär ju inte mikrovågsviktning funka särskilt bra (även om det är en non-issue).
Rent funktionellt ska det vara lätt att se vad man får. Prickarna på en T6a är klassiskt och ser man rätt snabbt. Arabiska siffror känns som att de funkar lite mindre bra med just avläsningen.