Nekromanti Vilka spel är det här forumet avsett för?

Thermight

Warrior
Joined
3 Jan 2006
Messages
277
Location
STHLM
Jag tänker på forumbeskrivningen.
Det finns ju egentligen väldigt många olika grenar av sci-fi och olika typer av spel.

Är det ingen som spelar sci-fi spel längre?
Jag känner saknad efter spel som:

Mutant 2089 (Mutant3)
Cyberpunk2020
Gamma World

Är det nån som egentligen spelar:
Cyberpunk3.0/Bubblegum Crisis
SLA Industries
octaNe
Mutant Chronicles
WEG Stjärnornas Krig & andra D6

Hör de hemma i detta forum?

Ganska många spel går ju även att blanda med varanda. Neotech har t.ex ett eget forum fast det går att mixa med CP2020 och Mutant3. Andra Imperiet borde även att gå att mixa med en massa andra rymdoperaspel.

Vad vill jag med detta inlägg? Vet ej, mest undrar jag var vissa spel tagit vägen, samtidigt så undrar jag lite hur forumindelningen kommit till, sorterat efter spel istället för typ/genre.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Hör de hemma i detta forum?
Alla varianter av Mutant är det tänkt att man ska diskutera på Mutant-forumet och ingen annanstans.

Övriga science fiction-spel är det tänkt att man ska diskutera här. Men det blir sällan några riktigt spelspecifika diskussioner om den typen av spel. Därav den låga aktiviteten på det här forumet.

Vet ej, mest undrar jag var vissa spel tagit vägen, samtidigt så undrar jag lite hur forumindelningen kommit till, sorterat efter spel istället för typ/genre.
De spelspecifika forumen finns här för att spelens skapare har sagt att de vill ha dem (utom d20, förstås). Övriga forum finns av historiska skäl, för att någon (Gardener) tyckte att det var en bra idé. Uppdelningen är inte helt optimal och kommer förhoppningsvis att modifieras i framtiden.

/tobias
 
Top