Doctor_Hell said:
har du nått spel som du köpt och som du senare kommit på att det verkligen sög så hårt att det nu bara står och sammlar damm i en hylla eller ett spel så avskyvärt att du inte ens ids sätta dig in i systemet och spela det om du så får en miljon kronor
Jag köpte en gång RIFTS, och då var det verkligen inte vad jag ville ha. Idag tror jag att jag skulle kunna ha kul med världen.
Victoriana köpte jag i förhoppningen att det skulle vara ett spelbart ångpunkspel, men det var det inte.
What else... Jag har flera spel som samlar damm, men det är inte för att de är dåliga utan för att tiden inte finns och intresset hos andra spelare inte funnits (Engel, Mechanical Dream, Nobilis). Eller OK, mechanical Dreams regelsystem är pissdåligt. Men det säger ju jag om alla system.
Jag köpte ju GURPS för att jag ett kort tag led av vanföreställningen att det gick att använda som regelsystem, men efter några spelmöten slets jag bryskt ur den visionen. Jag lär inte spelleda gurps nångång snart. CJ Carerras Armageddon var också ett bottenköp för min del, tråkigt soldatspelande i apokalyptisk ockult miljö. Cool miljö, OK regler, värdo utgångspunkt. Militärrollspel är bland det tråkigaste jag vet.
Gestalt är en lite för väl utvecklad superhjältevärld. 400 sidor, nästan bara värld. En värld som är resultatet av författarens kampanjer under många år. Allt ballt är redan gjort. Jag lär inte spela Gestalt i sig, men jag lånar friskt därifrån till andra kampanjer.
Sen äger jag några spel till jag inte lär spela, åtminstone inte med intakt regelsystem (typ Etherscope), men det är en annan sak - jag var förvarnad.