Vilka produkter har bra bilder som används på rätt sätt?

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,995
Location
Ereb Altor
Ett exempel, och jag är partisk, är när man med bilder visar hur spelet skiljer sig från det du kanske förväntar dig och puttar fantasin åt nått håll:
Screenshot_20220907-224552_Chrome.jpg
Vi har ju krutvapen i KH. Hur ser dessa ut? Fantasysvärd kan ju vara lite annorlunda mot historiska svärd. Vidare tänker vi ofta "typ Aragorn" när vi tänker fantasykläder. Slutligen är fantasy fullt av stereotyper. En minotaur har höftskynke och dubbelyxa!

Här ger vi vår bild. Min bildbeställning började med Hugh Heffner i morgonrock. Så tycker jag bilder ska funka. Vänd på allt.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
+ för Symbaroum.

Köpte ju allt material o vill köra kampanj i världen tack vare stämingen som förmedlas i det visuella materialet.
Stort plus för att stämningen är genomgående homogen i alla illustrationer (som jag sett)
C
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Vi har ju krutvapen i KH. Hur ser dessa ut? Fantasysvärd kan ju vara lite annorlunda mot historiska svärd. Vidare tänker vi ofta "typ Aragorn" när vi tänker fantasykläder. Slutligen är fantasy fullt av stereotyper. En minotaur har höftskynke och dubbelyxa!

Här ger vi vår bild. Min bildbeställning började med Hugh Heffner i morgonrock. Så tycker jag bilder ska funka. Vänd på allt.
Det här är klockrent hur jag vill att bilder skall funka också. Etablera viktiga element, sätt en estetik och en stämning. Bra där!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Vi har ju krutvapen i KH. Hur ser dessa ut? Fantasysvärd kan ju vara lite annorlunda mot historiska svärd. Vidare tänker vi ofta "typ Aragorn" när vi tänker fantasykläder. Slutligen är fantasy fullt av stereotyper. En minotaur har höftskynke och dubbelyxa!
Det där är en riktigt bra bild som verkligen innehåller massor av detaljerad information om spelvärlden. Plus att den är cool som tusan!
 
Last edited:
Top