DoD Vilka monster saknas? (för Monsterboken 2)

Klingonsylt

Nigh invulnerable when i'm blastin'
Om det skulle göras en andra monsterbok till DoD23, vilka klassiska eller mer udda monster från spelets historia är det som saknas fortfarande? När jag kollar på de gamla monsterböckerna så skulle jag åtminstone vilja se cykloper, enhörning, sfinx, svartnissar, syrödlan, tunnelmasken och kanske ambiormen. Jag skulle förstås gärna se de som dykt upp i form av artiklar i t.ex. Fenix (råttmän och landmaneter) samlade på ett ställe också.

Om det skulle göras en andra monsterbok till DoD23, vilka klassiska eller mer udda monster från spelets historia är det som saknas fortfarande? När jag kollar på de gamla monsterböckerna så skulle jag åtminstone vilja se cykloper, enhörning, sfinx, svartnissar, syrödlan, tunnelmasken och kanske ambiormen. Jag skulle förstås gärna se de som dykt upp i form av artiklar i t.ex. Fenix (råttmän och landmaneter) samlade på ett ställe också.

Syrödla och svartnisse hittar du i Ereb Altor: Världsboken (jämte klomul, raugon, kråkbroms, krokgädda mm)

Nu såg jag att @Magnus Seter gjort en tråd med exakt samma titel för några år sedan :LOL:

Ja ledde den till någonting egentligen.... 🤔

57864-1-L.webp

@Magnus Seter det behöver inte vara lika mycket dinosaurier som i gamla monsterboken 2 :LOL:. Fast det finns förstås redan färdiga Egerkrans bilder i så fall 😁 (jag vet att det var Brasgalla i monsterboken, men ändå)
Jag har faktiskt föreslagit för Egerkrans att han ska göra DoD-böcker av sina dino-böcker. Han var mer taggad på att rita nya, hittepå-dinosaurer!

Jag kanske kan återvända till det spåret nån gång 2027! :D

@Magnus Seter det behöver inte vara lika mycket dinosaurier som i gamla monsterboken 2 :LOL:. Fast det finns förstås redan färdiga Egerkrans bilder i så fall 😁 (jag vet att det var Brasgalla i monsterboken, men ändå)
Ja, jag minns att dinosaurierna i monsterboken var lite av en besvikelse när jag var liten. Jag tror faktiskt aldrig att jag använde dem.

Den där liemanen från första monsterboken, med sina skyhöga stats, var verkligen en minnesvärd figur. Jag använde den mest på avstånd, och eftersom alla alltid hade koll på alla värden sprang spelarna med sina rollpersoner. Men den var också ganska cool att använda som ett omen i dimman eller mörkret, som pekade åt något viktigt håll. Det monstret väcker verkligen barndomsminnen till liv!

Back