Nekromanti Vilka monster ÖVERANVÄNDER ni!!

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Tråkiga monster.
Alla monster som jag någonsin slängt in i ett äventyr bara för att jag tyckte att det behövdes ett monster där. Utan att jag ens brytt mig om att göra monstret intressant på något sätt. Liksom inte ens givit det en intressant förmåga eller ens en intressant skatt.
Den sortens monster har jag använt alldeles för ofta.

I övrigt brukar jag variera mig ganska bra (tycker jag då...). Och dessutom komma på unika monster, eller göra egna varianter av monster.
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Helt klart vandöda, mest skelett och vålnader, har en viss förkärlek till dubbelgångare också men skulle nog inte säga att jag överanvänder dem ;)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,138
Janke;n145211 said:
Rubbitar överanvändes av mig när jag spelledde Mutant: UA.
Galna, blodtörstiga muterade kaniner, what's not to like! Själv har jag använt på tok för många demoner i mina dagar, tills mina spelare typ bönade och bad om orcher och banditer. Känns som det lätt blir upplagt för rörlig, taktisk, kul strid mot orcher eller banditer.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det blir väl mest svartfolk, odöda och förvuxna leddjur. Ormar av varierad storlek, sten- och statymonster och blodtörstiga vildmarksbestar, eller hybrider av sådana, är också tämligen förekommande.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,098
Skogsråer. Häftigt med monster som klaras av bättre av en lärd än en krigare.
 
Top