Nekromanti vilka moduler..

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
Beslutsångest är så jävla jobbigt..

ja ska köpa 4 st eon moduler snart. har redan alv och dvärg böckerna..

Funderar på: Geografica mundana, Mystik&Magi, Tiraker, legender&hemligheter.

Är det bra köp??

Finns det något bra äventig man kan köpa också?? har redan regnsynd (fick med i boxen)
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Jag tycker det låter som om du har samlat på dig ett ganska gott set. Det beror så klart på vilken typ av äventyr du har tänkt dig... Jag kan ju gott rekommendera Jarla om du gillar stadsäventyr...

Vad gäller äventyr så är jag av åsikten att man har mer nytta av källmodulerna, eftersom det är lättare att hitta på egna äventyr än att sitta och fila på idéer som sedan det blir krångel med när någon nosar upp tryckt material...

// Joker har talat
 

Vehener

Veteran
Joined
12 May 2003
Messages
94
Location
Varhelst hatten faller men med hjärtat på Söder.
Mystik&Magi

Tiraker är mycket bra (kanske den bästa enskilda Eonmodulen) men Mystik&Magi är mer eller mindre nödvändig för att kunna knyppla ihop magin efter eget huvud. Med Mystik&Magi så är spelets magiaspekt endast inskränkt av spelarnas och SL:s fantasi, men utan den är valmöjligheterna kraftigt begränsade.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
De fördömdas sista hopp

Om du ska köpa ett äventyr så enligt mig är De fördömdas sista hopp det bästa uppdraget som hittills har kommit ut.

Annars så är väl Sorgernas brunn också ganska duglig men det klår inte De fördömdas sista hopp.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Skolexempel för Sök-funktionens syfte

Vad mer kan sägas? Om någon lyckas haspla ur sig något nytt i den här tråden blir jag mäkta imponerad. Använd Sök-funktionen och läs dig blå på vad folk redan har tyckt om vilka moduler som är bäst att köpa, bör prioriteras. Jag tror du kommer upptäcka att du inte ens behöver läsa 1/3 av det som skrivits om ämnet för att veta vilka moduler som kommer ge just dig mest nytta och nöje.

Mvh / Phelan
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Jag har spelat nattens ängel...

å va fan, det e ju gratis... :gremgrin:

... det jag har svårt för är det episka i att en bonde nitar en rp i tron att det är någon som stal hans flickvän för många år sedan/att ett lokalt råskinn kör bort rp´na från sitt favoritbord etc. Mina rpn som förtillfället var nere i antalet två har 37 resp. 25 i rykte o vandrar runt med jättevapen som de dessutom kan använda (Fv 27 resp 22) såna bråkar man inte om ett värdshusbord med... Å visst är de frivilliga scener, men de hör inte hemma i vad jag tycker är en episk mini-kampanj...

Sorry :gremblush:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: Jag har spelat nattens ängel...

det jag har svårt för är det episka i att en bonde nitar en rp i tron att det är någon som stal hans flickvän för många år

Jag fårstår inte heller det episka...men det komiska..just de två frivilliga händelserna är knappast mer är interna skämt :gremwink:
 
Top