Vilka länder (och epoker) i Tolkiens Midgård har du besökt?

Vilka länder (och epoker) i Tolkiens Midgård har du besökt?

  • 1:a Åldern

    Votes: 3 13.0%
  • 2:a Åldern

    Votes: 1 4.3%
  • 3:e Åldern (tidig/mitten)

    Votes: 16 69.6%
  • 3:e Åldern (sent)

    Votes: 19 82.6%
  • 4:e Åldern

    Votes: 7 30.4%
  • Aman/Valinor

    Votes: 0 0.0%
  • Beleriand

    Votes: 2 8.7%
  • Nûmenor

    Votes: 1 4.3%
  • Morenoré

    Votes: 0 0.0%
  • Anduins dalgång (norra)

    Votes: 15 65.2%
  • Angmar (inkl Gundabad)

    Votes: 10 43.5%
  • Arnor (inkl Arthedain, Cardolan, Rhudaur och Fylke).

    Votes: 13 56.5%
  • Blå bergen/Lhûndalen

    Votes: 3 13.0%
  • Dimmiga Bergen (exkl Moria)

    Votes: 18 78.3%
  • Dorwinion

    Votes: 7 30.4%
  • Dunland

    Votes: 9 39.1%
  • Döda träsken

    Votes: 4 17.4%
  • Enedwaith

    Votes: 3 13.0%
  • Erebor (inkl Dal och Långa Sjön)

    Votes: 10 43.5%
  • Eregion/Hollin

    Votes: 5 21.7%
  • Eriador (övrigt)

    Votes: 9 39.1%
  • Fangorn

    Votes: 4 17.4%
  • Forodwaith

    Votes: 3 13.0%
  • Gondor

    Votes: 11 47.8%
  • Harad (främre)

    Votes: 4 17.4%
  • Harad (bortre)

    Votes: 2 8.7%
  • Härje hed

    Votes: 1 4.3%
  • Järnbergen

    Votes: 4 17.4%
  • Khand

    Votes: 1 4.3%
  • Lindon

    Votes: 4 17.4%
  • Lorien

    Votes: 3 13.0%
  • Mordor

    Votes: 5 21.7%
  • Moria

    Votes: 9 39.1%
  • Mörkmården

    Votes: 16 69.6%
  • Rhovanion (övrigt)

    Votes: 10 43.5%
  • Rohan

    Votes: 11 47.8%
  • Rhûn (området runt sjön)

    Votes: 4 17.4%
  • Rhûn (Alla områden öster om sjön)

    Votes: 2 8.7%
  • Umbar

    Votes: 3 13.0%
  • Underdeeps

    Votes: 1 4.3%

  • Total voters
    23

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,840
Location
Off grid
Inspirerad av den här tråden tänkte jag att det kan vara kul att göra en inventering av vilka länder och epoker i Tolkiens verk som vi spelat mest och minst i.
Så "besökt" här betyder att du har SL:at eller äventyrat i landet/tidseran, oavsett regelsystem.

Sen får man gärna lägga ut texten i en post också om sina öden och äventyr i Midgård.

:t6b-5: :t6r-2:
//EvilSpook
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
För att vara en avdankad Tolkien-fanboi har jag spelat rätt lite i Midgård.

När spelet kom blev det lite sporadiskt spelande, i alla fall startäventyret spelades en eller ett par gånger.

Någonstans undervägs blev det en kampanj. Det var tre spelare, men två droppade av rätt snart så det blev en solokampanj med mig som SL. Jag vet att vi tillsammans ägde Arnor, Hillmen, Angmar, Gundabad, Dunland på engelska, och kanske att min kompis hade någon svensk modul också. Så vitt jag kan minnas rörde sig större delen av kampanjen mellan Blå Bergen och Anduins dalgång, och aldrig söder om Isengård. Mot slutet handlade det om att bygga ett rike i Dunland i alla fall. Kampanjen byggde på ICE moduler och började alltså TÅ 1640.

På 90-talet körde jag en kampanj till, den utspelade sig några år in på 1400-talet TÅ med kriget runt 1409 som dramatisk höjdpunkt. Den började i Rhudaur, och mycket tid spenderades i Arnor (avstickare till Tharbard) och den slutade i Angmar. Det fanns en sidequest till Umbar, minns dock inte riktigt gruppens resväg.

Och så har jag spelat ett spelmöte TOR1, introäventyret, som spelare.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Berätta mer! Vilka var ni? Vad gjorde ni? Och var?
Vi var folk som jobbat för Sauron och nu flydde för våra liv genom Midgård jagade av folk som ville hålla oss ansvariga för våra brott. Fangorn var BAD vi tänkte ”De onda spindlarna borde vara allierade va?” men neeeejjj.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
592
Location
Göborg
Jag har spelat en SRR-kampanj i och runt Mörkmården på 1640-talet TÅ, spelat valda delar av TORs stora kampanj(er) och slutligen spellett ett par spelmöten på en kampanj i fjärde åldern baserad på Sinkadusartikeln om Saurons dotter där rollpersonerna skulle leta upp de två blå Istari och där få höra talas om det nya hotet och försöka stoppa det.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Jag har varit spelare i Darkening of Mirkwood kampanjen. Hela kampanjen varade i över 2 år och ca 70 spelmöten. Vi startade spelgruppen efter ett initiativ av @Beastslayer här på forumet. En av de bästa spelupplevelser jag har haft och som jag har fått genom det här forumet. Vi fokuserade på Skogsmännen och södra mörkmården men utforskade de flesta delarna av skogen men lyckades i slutändan inte ändra historien nämnvärt utan det var ett kämpande i uppförsbacke hela vägen. Mästerligt spellett av @Lukas förresten.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Ytterst få ställen jag inte varit på i Midgård genom åren. Det är väl mest en fråga om olika åldrar som inte besökts. Annars har jag nog varit på de allra flesta ställen någon gång.
 
Top