Nekromanti Vilka kommer till GothCon & vad har ni tänkt att hitta på?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjipp!
Lika snabbt som GothCon tog slut, lika fort är det ett nytt GothCon på G. Vilket skall bli mycket trevligt!
Så min lilla undran här, vilka dyker upp i år & vad har ni tänkt att hitta på? För min del så blir det väl att glida runt & träffa folk, se ifall man kan hitta något rollspelsscenario & sådana saker.

/ Johan K, som funderar på om folk också är pepp på att ta en fika innan GothCon börjar, för man kommer upp ganska tidigt.
 
G

Guest

Guest
Jag ska ev. röva åt mig en liten bordsbit för att sälja små teckningar o ta mig en kik. Annars kommer jag nog förbi en kortis bara.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag kommer liksom föregående år att komma och... tja, kränga spel. Och lufsa runt. Jag och Krille har ju några bord ihop i spelmakarrummet, och där kommer alla mina spel att finnas tillgängliga (om nu bara provtrycket till Rotsystem kommer hem till mig idag vill säga).
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag kommer glida runt med en väska med lite spel i.
Eventuellt kommer jag vara beredd att spelleda att parodiskt OSR-scenario specialskrivet för Rollspel.nu-medlemmar om någon är intresserad av att spela det.

Annars kommer jag nog mest vara elak mot Dante för att han är bakfull.
Johan K said:
Trevligt att du dyker upp, skall bli skoj att träffa dig i det verkliga livet också & inte bara här på wrnu.
Att jäklas med en bakfull Dante, låter ju också som en plan... ^^
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Stövelkatten;n11804 said:
Jag har ingen direkt plan och är inte uppbokad på någon form av pass. Så det blir väl lite spontana indiespel, kanske ovannämnda wrnu-scenario?, brädspel och allmänt snack med forumiter.
Samma här. Vill spela samberättarspel, OSR eller brädspel. Kommer för första gången så jag det tar väl ett tag att insupa den allmänna enormheten som GothCon innebär också.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Jag kommer att dyka upp och arrangera Leviathan-scenariot Bathofobi på GothCon under pass 2, 4 och 6. Utöver det kommer jag att spendera en del tid i MulingSpelsbutiken om ni vill komma förbi och säga hej!

Jag har fått en förfrågning om att göra någonting... annat. Men jag vet inte hur det ser ut nu, så det vågar jag inte riktigt säga något om utifall att det inte blir av.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag är bokad till Gothconpuben, iövrigt är jag faktiskt lite osäker på hur mycket jag kommer att närvara, tycker att gothcon är lite för stort för mitt bästa.

/Luna Lovegood
pingas said:
Torgskräck? :p
Luna Lovegood said:
Not really. Känns som att det finns bättre tillfällen för både spel och gamla bekanta bara.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Jag ska bara drälla runt lite och hänga med folk. Kanske spela lite spel.

Och vara bakis, tydligen.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag kommer att vara där, men kommer att spela Magic en majoritet av tiden, och en del av det off site, så jag lär inte vara exceptionellt synlig.
 

BroderFluff

Veteran
Joined
4 Jul 2005
Messages
42
Location
Göteborg
Ska spelleda på ovannämnda Leviathan-scenario pass 2 och 4. Ska spela ("Slå en T6 för san" och "När allt är som det inte är") pass 1 och 5 med den vanliga gruppen som återsamlas från landets alla hörn. Pass 3 och 6 kommer vi att utforska det göteborgska utelivet tillsammans.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Jag kommer att vara där. Magic kommer jag definitivt att spela, så mycket jag hinner och orkar. Sedan tror jag att jag ska försöka hitta en lucka och testspela Älvadrottningens fest och eventuellt Drakporten.

Vilket påminner mig att jag ska peta på dem så att de är klara för att testspelas.

/tobias
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag kommer vara på plats både på Gothcon puben och i Indierummet som arrangör.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag kommer hänga på puben med den vanliga lulemaffian och sen sitta i Indierummet som spelledare (ska vi försöka styra upp det nåt?). Och så ska jag se "En Shoggoth"!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,729
Debbie does GothCon i år igen. Pub på torsdag, En shoggoth på taket på fredag kväll, i övrigt dräll, spel/ledande av spelledarlösa spel i Indierummet och nån intressant föreläsning på/i Isis.

Funderar på om jag skulle höra med Arfert om att utropa en tid/plats för Saga-prat öppet för alla intresserade. Tippar att det bara blir vi två, men whatever.
Arfert said:
Vet inte var och när, men kommer befinna mig på konventet typ hela tiden. Var är puben förresten?
DeBracy said:
Gött.

Puben är i Chalmers-villan på Gibraltargatan, så en 5-10 minuters promenad från Hvitfeldtska kanske? Mer info i den här tråden: [url=https://www.rollspel.nu/threads/68305
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Jag kommer för typ 14:e året i rad spela i princip enbart Vampire the Eternal Struggle. Detta inte för att andra spel inte är roliga, utan för att det tar jättelång tid att spela Vampire the Eternal Struggle-turneringar, och för att Vampire the Eternal Struggle är världens bästa spel, alla kategorier. Tror du mig inte så rekommenderar jag dig att testa!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag ska hänga på Gothcon-puben, i Indierummet, se musikalen och så ska jag vara med i Dominiontävlingen. Tyvärr krockar ISIS och musikalen med varandra så jag lär missa det i år. :( Att det bara är fyra timmar på fredagen känns ganska futtigt.
 

Kindtand

Veteran
Joined
12 Aug 2013
Messages
21
Location
Karlskrona
Jag kommer att vara där hela fredagen och en stund på lördagen. Detta blir mitt första Gothcon så jag ska nog mest drälla runt och se vad som händer. Jag kommer dock förmodligen ha med mig mina warmachinefigurer för något enstaka casualspel.
 
Top