Nekromanti Vilka kommande rollspelsprodukter ser du fram emot mest just nu?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Jag ser fram emot att få de spel jag varit med och kickstartat, men ännu inte fått. Till exempel:

KULT

och även:
Svärdets sång
Demon city
Chock
Neotech
Dream Askew
Reign

och även en del spel och produkter som jag glömde kickstarta, men de verkar klara sig bra ändå.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
slanfan;n298906 said:
Månens krigsherrar (eller vad den nu heter till Svärd och Svartkonst)
Nordmenn
Ja, den ska heta Månens krigsherrar. Loggan dök upp i Svärd & Svartkonsts Facebook-grupp idag. Både Månens krigsherrar och Nordmenn kvalar också in på min lista över saker jag ser fram emot.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
Hydra #6 och Against the Darkmaster.

Jag väntar så mycket jag kan på KULF, som borde dyka upp den här månaden om jag har fattat allt rätt.

Jag tror inte att FLs nya spel Flodskörden faktiskt är något för mig, men det finns ju en liten liten chans att det träffar rätt, och för det hoppets skull så väntar jag även på det.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag längtar barnsligt mycket efter Lyonesse - trots att fantasy inte är min grej. Jag läste Jack Vance klassiska 80-talstrilogi nyligen och blev riktigt förtjust.

Böckerna påminner om Neil Gaimans Stardust, som ett slags svärtade folksagor med kraftfull magi och oberäkneliga karaktärer. Det blir spännande att se hur det går att överföra till rollspel.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Även jag väntar på mitt eget

- Nordmenn!

Provtryck 3 bör dyka upp i slutet av nästa vecka. Fick ovärderlig hjälp av Dante att fixa till (nivåer? omfång?) så förhoppningsvis ska framsidan inte vara så erbarmligt mörk denna gång.


Sen är det lite grejer jag kickstartat som borde dyka upp inom en inte alltför oöverskådlig framtid, nämligen:

- Svärdets Sång

- Black Hack 2nd Edition



Sen har jag även kickstartat

- Chock Åter från graven

men jag har inte en susning om hur långt bort det projektet är från målgång.


Sen vore det såklart väldigt trevligt om man någon fick hålla ett rykande färskt ex av

- Världsrymdens Vagabonder

i handen!
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Superkul att se Skrômt i tråden! Måste säga att jag också ser rätt mycket fram emot det. Förhoppningsvis har vi betaregler och ett första äventyr i tryck till Gothcon.
Sedan är jag jäkligt pepp på att se Gudasaga i händerna på våra backare. Chock ska bli jäkligt kul med. Och Neotech! I övrigt är det rätt lugnt på peppfronten för mig just nu.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,003
Location
Ett häxkräl
Ingenting direkt, för jag lär spelleda SKT till DnD5 hela nästa år och har noll behov att nya saker (jag kan i vilket fall inte få ner med böcker i min ryggsäck även om jag skulle vilja köpa något mer). Och det känns rätt skönt, i dessa tider när vi tillsammans håller på att döda planeten med vår överkonsumtion. Jag är vagt nyfiken på Svärdets sång, men tänker vänta in recensionerna så får vi se sen om det blir ett köp eller inte. Och så har jag lustig nog aldrig hört talas om Handbok för superhjältar och idag åkte jag bil med min avkomma och frugan satte på den telefonen och jag bara "detta måste jag göra ett rollspel av, varför har ingen gjort det" och nu läser jag i denna tråd att ett sådant är på gång. Jag vet inte om jag ser fram mot det, men det ska jag definitivt spana in. Vill dottern spela det så köper jag det om det verkar vettigt.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,135
Jäkligt sugen på Demon City! Känns som det kommer bli ett skönt, otäckt lir.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Ape of Wrath;n298946 said:
Även jag väntar på mitt eget

- Nordmenn!

Provtryck 3 bör dyka upp i slutet av nästa vecka. Fick ovärderlig hjälp av Dante att fixa till (nivåer? omfång?) så förhoppningsvis ska framsidan inte vara så erbarmligt mörk denna gång.
Jag tänker att Dante har stenkoll på sådant där så nu borde det bli awesome!

Ape of Wrath;n298946 said:
Sen vore det såklart väldigt trevligt om man någon fick hålla ett rykande färskt ex av

- Världsrymdens Vagabonder

i handen!
Haha! Det lär inte bli något färdigt spel på länge, men jag har åtminstone skrivit på det i helgen. :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Jag är också lite tråkmånsig och känner inte behov av något speciellt. Hydra #6 längtar jag efter, naturligtvis. Och när den kommer ska jag passa på att beställa provtryck av mina egna äventyr Harry’s Hellhouse och Crypt of the Archangel, som legat färdiga och väntat på frifraktkod i ett par månader.

I allmänhet har jag alla spel jag kommer att spela för en lång tid framöver, tror jag.
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Rangertheman;n298873 said:
Handbok för superhjältar-rollspelet
...
Hade helt missat Handbok för Superhjältar-rollspelet. Måste helt klart hålla koll på det så sonen får en proper uppväxt. ;-)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Förut fanns både Hjältarnas väg och Glorantha på min lista, men de kom förra veckan så inom en snar framtid...

KULT Divinity Lost - för jag var dum och inte kickstartade så jag måste vänta på att den finns i handeln.
Warhammer 40K - mer Altdorf åt folket!
Svärdets sång - är jag nyfiken på, men har inte så stora förhoppningar om.
"Fantasy! Världsboken" lät intressant.

Sedan känns det lite fånigt att se fram emot nya Savage Worlds då den antagligen inte kommer förrän om ett år.
Ett annat långtidsprojekt att se fram emot är svenska Call of Cthulhu.
Det hade varit kul att se fram emot Ensamma vargen-expansionerna, men de är så försenade att jag gett upp allt hopp.
 

Paco

Veteran
Joined
12 Oct 2016
Messages
114
Zanguina, ska mycket till om det inte släpps 2019.

Unik motor och mångbottnad fantasy full av spektakulära spelmöjligheter.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
I rangordning..

Western IV:
• Baronen av Barbary coast
• Grundbok III - Amerika 1876
• Brott & straff
• Slaget om Maiden rock
• Postorderkatalogen
• New Orleans
• New Mexico
• Dakota & Deadwood
• New York
• Blod på prärien

• Freeway warrior - Rollspelet
• -”- - Sverigemodulen

• Neotech Edge
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Inkognito;n299179 said:
I rangordning..

Western IV:
• Baronen av Barbary coast
• Grundbok III - Amerika 1876
• Brott & straff
• Slaget om Maiden rock
• Postorderkatalogen
• New Orleans
• New Mexico
• Dakota & Deadwood
• New York
• Blod på prärien

• Freeway warrior - Rollspelet
• -”- - Sverigemodulen

• Neotech Edge
Jag menar inte att vara dryg eller cynisk, men kommer någon av de där att komma? Ingen av skaparna har ett fantastiskt track record när det gäller att faktiskt bli klar med grejer ????
 
Top