Nekromanti Vilka killar ska man akta sig för?

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Herr Nils hävdade i aprilskämtstråden om Risings nya flickvän som inte lär honom spela rollspel att det finns två slags tjejer man ska se upp med: kristna tjejer och hästjejer.

OK.

Vilka killar ska man se upp med då?

Erik, förutom sådana som bar är ute efter ens kropp, då.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Samma som med tjejer: De där 90%:en som helt enkelt av en eller annan anledning är dumma i huvudet.

Fast generellt får man väl ge rådet att hålla sig borta från folk med bakgrund inom våldsbrott och sexbrott...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Med samma seriositet

Oturskorpar, man skall alltid akta sig för folk med otur.
Ja, i synnerhet som "otur" ofta betyder att man är en lat, initiativlös och inkompetent person. Om man nu som kvinna inte tycker det är tilldragande med våp som de kan ta hand om.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Vilka killar ska man se upp med då?
1. Sådana som bär dykarklockor.
2. Sådana som på fullt allvar menar att mobiltelefoner är ett av deras intressen.
3. Sådana som, när de bär skjorta utan slips, ALLTID knäpper översta knappen.

/Anders
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Generellt osäkra killar som låtsas vara extra manliga genom att trycka ner sin omgivning på olika otrevliga sätt.

I valet av två män skulle jag inte ta en sektmedlem, en riktigt new age-fantast eller en extrem politiker. Engagemang är trevligt, fanatism inte.

Ett extremt motor- och sportintresse skulle inte heller plussa men trillar man dit så trillar man dit...

Jag tror att kärleken är irrationell och kraftfull. Annars skulle inte så många tråna efter kompletta idioter och världen skulle vara en harmonisk plats med en massa människor med liknande sätt och utseende.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
3. Sådana som, när de bär skjorta utan slips, ALLTID knäpper översta knappen.
Vad är det för fel på det nu då? :gremlaugh:



/Feliath — flugan innehåller en portabel batyskaf, 007
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Den uppenbara analogen är väl kristna killar och bilnördar? :gremtongue:


Annars tycker jag att sånadär som bygger katedraler av tändstickor verkar rätt suspekta, också.



/Feliath — bygger själv enbart dörrar av glasspinnar
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Renoveringsobjekt ...

Dvs. »Visst, han knarkar och super och spelar bort alla pengar, men han är ju snygg och tuff – och jag kan ändra på honom.«

Alla som går in i ett förhållande med den inställningen borde tvångssteriliseras (eller åtminstone fråntas sitt relationskörkort).

(Annars tycker jag att svennebanankillar med fusksolbränna och tajt t-shirt med snörning, som dricker shots och hojtar »visa rattarna« till förbipasserande kvinnor kan vara lämpliga att undvika.)

(Eller knappt byxmyndiga Stureplanskrögarmiljonärer med stekarfrilla.)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,756
Location
Göteborg
Jag tror att man bör akta sig för sådana där killar som inte använder sina riktiga namn när de är på internet, utan istället använder påhittade smeknamn som de tycker låter tuffa. De är antingen omogna eller pedofiler.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Socialt inkompetenta nördar som bara pratar om sina intressen, sedan må dessa vara rollspel, bilar, sport, politik, flugfiske, getter, frimärken eller vad som helst.

Män som ställer krav på sin partner som de själva inte lever upp till och som sätter upp regler för andra som de aldrig själva följer.

Självupptagna rättshaverister som aldrig har fel och ständigt måste ta strid om precis allting.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Rollspelsnördar?

Nu är jag ju inte lagd åt det hållet, men nördar över lag brukar ju ha en del sociala brister och bland rollspelsnördar finns lite väl många besserwissers. Jag skulle t ex avråda folk från att dejta mig själv, om det inte var för att jag var mig själv.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
...utan istället använder påhittade smeknamn som de tycker låter tuffa. De är antingen omogna eller pedofiler.
Jaså, säger du det "Genesis"....? :gremwink:

/Anders
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Facit...

.. vad man än gör, undvik dessa...

douchebags

(ett måste att se... men en varning är på sin plats, man tappar tron på mänskligheten)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Brrr ...

Det var exakt den typen jag syftade på med »svennebanankillar med fusksolbränna och tajt t-shirt med snörning, som dricker shots och hojtar »visa rattarna« till förbipasserande kvinnor«.

Gillade särskilt de som verkade tycka att en snygg solbränna = att måla sig orange.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Re: Facit...

Herrejävlar!?!?!? De får ju Zoolander att se ut som en miljöpartist!!! :gremshocked:

/Anders
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Brrr ...

Det finns faktiskt en blogg helt dedikerad åt att leta upp bilder av dessa "douches" (med tillhörande kvinnor) och sedan förolämpa motiven med stundtals imponerande finess. Det är bara att hålla sig uppdaterad på:

http://www.hotchickswithdouchebags.com/
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Facit...

Huuuga !
Just sådana killar som jag med gott samvete unker alla dagar i veckan....
 
Top