Vilka fiktiva hjältar skulle du vilja äventyra tillsammans med?

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
187
Location
Stockholm
Richard Branson -- to never run out of money for the odd idea
Jesus -- to heal the sick and raise the dead
Lara Croft -- to get things done
Columbo -- to always get the last word
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
587
Bernard Prince och Barney Jordan. Eller Blueberry och McClure.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Skulle nog välja följande:

Yoko Tsuno. Hon är smart, och kan ta hand om sig själv. Och jag kommer definitivt få uppleva spännande saker.
Molly Carpenter (från Dresden Files). Hon kan magi, och utgör inte en automatisk target som Dresden gör. Hon vill väl, men gör en del dåliga val.
Lara Croft. Om det är farliga fällor kan hon desarmera dem, och hon kan lära mig mycket om konst och arkitektur samt myter.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Dr Who #11 off season.
Det enda vi gör är att fjanta runt i tid och rum, utan någon komplicerad metaplot som kommer förstöra universum. Båda iklädda fluga.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Dr Who #11 off season.
Det enda vi gör är att fjanta runt i tid och rum, utan någon komplicerad metaplot som kommer förstöra universum. Båda iklädda fluga.
Men det är Dr. Who så det finns en risk att du kommer förvandlas till en intelligent trottoarkant i evig smärta varje vecka.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Om det är Doom Patrol så finns också risken att du blir till en levande trottoar. Men det finns också en chans att det är ganska okej att vara en levande trottoar.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Om det är Doom Patrol så finns också risken att du blir till en levande trottoar. Men det finns också en chans att det är ganska okej att vara en levande trottoar.
Ja, Doom Patrol är kanske ett okej val överlag om du inte har något emot att saker är surrealistiska då och då.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
flörtade med tanken på Archer-teamet, men där hade man riskerat att bli en sidekick som inte överlevt ens ett avsnitt, och crazy-nivån är alldeles, alldeles för hög. Don't get me wrong, som nog framgick av mitt val ovan gillar jag en go nivå av crazy, men kombinationen Archer, Pam och Cheryl/Carol är en paranoid psykos waiting to happen, och Mallory är en förskräcklig boss.
Kan ju garantera att Archer inlett din karriär hos ISIS att börja skjuta dig i smalbenet med ett vapen av låg kaliber som ett slags inside-skämt.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Kan ju garantera att Archer inlett din karriär hos ISIS att börja skjuta dig i smalbenet med ett vapen av låg kaliber som ett slags inside-skämt.
Cyril hade, som vanligt, givit in till sina lägsta instinkter och sett chansen att boosta sin egen status genom att hitta någon som var ännu nördigare att mobba.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Kan tänka mig att äventyra med huvudpersonerna från The Dragon Prince. De verkar som relativt emotionellt stabila personer som inte har något emot att ha med folk som är helt olika maktnivå på. Jag skulle gärna vara lite yngre och smalare dock så det inte blev så jävla jobbigt att springa runt överallt.

Annars får det bli Tintin och Haddock. De brukar använda sig av fordon.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
En intressantare fråga är vilka fiktiva hjältar du vill äventyra med i deras äventyr. Jag menar, min vardag är inte speciellt äventyrlig och att komma dragandes med en bunt mangahjältar, marvelfigurer eller filmkaraktärer på ett möte hade ju bara varit jobbigt :)

Isf hade jag valt att flyga runt galaxen med Han Solo och Chewie. Och jag hade varit någon ung cool mekaniker som alltid hamnade i trubbel. Eller, det är väl vad rollspel går ut på va?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Jag kunde först inte komma på några hjältar jag ville äventyra med, eftersom de antingen är totala skitstövlar, eller befinner sig i livsfarliga situationer, eller båda, men nyss kom jag på följande personer, i alfabetisk ordning:

Dr. Egon Spengler
Dr. Raymond Stantz
Dr. Peter Venkman
Winston Zeddemore
 
Top