Nekromanti Vilka får jag träffa på SSK?

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Hej, sitter och funderar på SSK och undrar om jag ska dit eller inte. Jag bor ju granne med skolan där allt det roliga ska hända så jag borde få fett med stryk om jag inte tog mig i kragen och pallrade mig dit.

Men vilka av er får jag äran att träffa om jag kommer?
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Jag kommer om vi kan styra upp lite roliga spel. Inget av de officiella arrangemangen intresserar mig just något. Har nog bara möjlighet att komma 1 utav dagarna, så det är beroende på vilken dag övriga kan tänka sig spela kul.

Edit:

Finns det intresse att spela Houses of the Blooded, Wicked age, PTA och/eller wushu så hojta.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Du får träffa mig …

Du får träffa mig, Magnus Seter, Herr Nils, Organ och Pox.

Vi kommer att hänga i skolans matsal och ta livet av äventyrare i Dungeon of Doom II.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Du får träffa mig …

Till Dante:

Hur funkar det här?

Om jag inte betalar får jag glida omkring och kolla men inte spela.

Ska jag betala för att spela i rollspelsbaren eller helt Adhoc, typ spela Saga på toaletten med tre grisiga snubbar?

Om jag betalar får jag göra allt, hela tiden?

Hur vet jag om grupper är fullsatta, typ jag vill spela Coriolis på lördag eftermiddag (om nu Corris har ett pass då men det här är bara ett exempel) men det passet är fullt, hur vet jag det? Är allt fullt vill jag kanske inte komma på SSK?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Du får träffa mig …

Alla får komma och kika utan att betala något.

Vi har förstås svårt att hindra någon från att »spela Saga på toaletten med tre grisiga snubbar«, men den som vill delta i något arrangemang (ex. Rollspelsbaren) måste uppvisa den deltagarknapp man får när man betalar deltagaravgiften. (Arrangörs- och konventsarbetarknappar gäller förstås också för spel.)

Om du betalar deltagaravgiften får du mycket riktigt »göra allt, hela tiden« – med undantag för de arrangemang som kräver föranmälan och som du inte anmält dig till.

Till rollspelsarrangemangen är det i allmänhet laganmälan som gäller (dvs. man anmäler ett helt lag), men ofta finns det grupper som inte får ihop ett helt lag och som gärna tar in en extra spelare.

Vår målsättning är att skaka fram spelledare för alla lag som föranmäler sig till ett rollspelsarrangemang. Det kan förstås hända att vi måste stuva om bland spelpassen för att få det att funka (det blir t.ex. svårt om alla lag vill spela Coriolis under ett och samma pass).

Dessutom finns det gott om drop-in-arrangemang som inte kräver föranmälan. Där är det bara att drälla förbi och kolla om det finns plats eller ställa sig på en väntelista.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Du får träffa mig …

Till Dante:

Jag som känner mig smått dum i huvudet idag måste ställa en fråga till (som jag tror jag vet svaret på).

För att detta i de arrangemang som du kallar "drop-in", behöver man vara betalande gäst eller räknas det som jag-går-runt-och-kikar-och-provar-och-behöver-därför-inte-betala-inträde?
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
602
Jag kan inte lova att du får träffa mig, men jag ska dit, för att lyssna på Peter Nordstrands föreläsning och även spelleda hans While We Were Fighting - Ties of Blood.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Du får träffa mig …

Paying guests only.

Vår i särklass största utgiftspost är lokalhyran – så den som vill använda »våra« lokaler att spela spel i måste vara betalande deltagare (eller arrangör eller konventsarbetare).
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Du får träffa mig …

Men vi som inte har något intresse av att delta i tockna där arrangemang slipper betala men kan ändå spela Saga på toaletten? :gremlaugh:


Storuggla, det är vad kidsen kallar det nu förtiden
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,559
Location
Fallen Umber
soda said:
Jag kommer om vi kan styra upp lite roliga spel. Inget av de officiella arrangemangen intresserar mig just något.
Du ska inte komma förbi oss på Kaleidoskop och spela lite Haragada eller Nostalgi, då? Det är ju i alla fall indie med svenska mått mätt. :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Du får träffa mig …

Storuggla said:
Men vi som inte har något intresse av att delta i tockna där arrangemang slipper betala men kan ändå spela Saga på toaletten?
I teorin, ja, men it is frowned upon.

Min åsikt är (såklart) att om man vill utnyttja konventet för att spela spel med nya människor ska man också stödja konventet. Antingen med pengar eller arbetskraft.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
soda said:
Jag kommer om vi kan styra upp lite roliga spel. Inget av de officiella arrangemangen intresserar mig just något. Har nog bara möjlighet att komma 1 utav dagarna, så det är beroende på vilken dag övriga kan tänka sig spela kul.
Jag kommer inte att delta på några officiella arrangemang, utan tänker mest dyka upp med en väska full med indiespel och lura bort folk från tradspelstöntarna. :gremsmile: Jag laddar bössan med InSpectres, The Shab al-Hiri Roach, Best Friends, 3:16, Shock:, Grey Ranks, Dogs, Polaris och ett antal till (inklusive ett antal svenska spel). Jag har inga planer, så oavsett vilken dag du dyker upp så är det bara att grabba tag i mig och sätta igång och spela.

Finns det intresse att spela Houses of the Blooded, Wicked age, PTA och/eller wushu så hojta.
Houses of the Blooded kan jag spela om det är det enda som erbjuds för tillfället, men det lockar mig inte så mycket (jag har inte läst igenom det, men har fördomar mot John Wick). In a Wicked Age har jag bara lirat via Skype med utlänningar, men det är ashärligt. Jag är på. PTA har jag läst igenom och studerat en massa AP-trådar om, och planerar att köra en kampanj när vi är klara med 3:16, så det är jag också intresserad av. Wushu är jag ideologiskt emot. Det skulle kanske vara intressant att prova det, men jag kommer att ha en sådan negativ attityd att jag antagligen sabbar spelet ...

Så kom, för all del! Klart som tusan vi kan styra upp skoj! Sådana som vi behöver ju inte förbereda sig, utan kan bara ses och skapa kul tillsammans!
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Du får träffa mig …

Klart man ska betala!

Ville bara kolla gränserna.

Tänkte komma förbi på fredagskvällen och hänga lite men har tänkte att hardcore-super-tok-spela på lördagen. Söndag skiter jag i, då är det sova och leka som gäller, inte rollspel. Jääh!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hänger du på SSK hela helgen? Det hade varit soft att spela något med dig vid tillfälle eftersom det inte blev något i somras.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,782
Location
Göteborg
Jag har inga planer och ingen anmälning, men jag utgår ifrån att jag kommer att stå utanför dörrarna och vänta på insläpp och vara där tills alla andra gått hem.

EDIT: Inte utanför dörrarna, alltså, utan därinne. Innan någon påpekar syftningsfelet.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Mig!
Efter en massa ältande om pengar jag har, inte har, kan få och eventuellt kommer att ha ska jag nu åka dyrt tåg både dit och hem. Så jag finns där, spelar Dungeon of Doom samt massa bös med Genesis hade jag tänkt.
 
Top