Nekromanti Vilka dogmaspel har spelats?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Tja, rubriken säger ju nästan allt, men jag ska förtydliga lite.
Nu har det skrivits över 100 olika dogmaspel. Vad jag undrar är hur många som faktiskt använt dem, spelat dem eller bara speltestat dem. Är dogmaspel bara intellektuella övningar och experiment eller kommer de till praktisk nytta? Hur många här har spelat något dogmaspel och i sådana fall vilket eller vilka.

Själv har jag i någon form spelat följande (i alfabetisk ordning):
Lone Wolf & Cub
Olympus
Protest!
Skådespelet
Storebror
Tempora


Samtliga dessa spel ligger mer åt samberättar-hållet än åt vanliga rollspel som blivit nedkrympta. Det är kanske inte så konstigt att det är just de här spelen som blivit spelada. Många andra dogmarollspel kräver fortfarande en hel del förberedelser av spelledaren, och måste man ändå göra sådana kanske man istället väljer att spela ett vanligt rollspel.

Edit: Och nu har jag stavat rätt på ämnesraden...

/tobias
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Vilka dogmaapel har spelats?

Jag har lirat Fabeljazz och Ett Himla Liv. Och... that's it. Jag är väl kräsen, trist och fyrkantig.


Storuggla, spisar bakiscountry
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Inget alls. :gremfrown:

Vi har fullt upp med vår Eon-kampanj (slå mig inte), och har tyvärr inte hunnit. Men vafan, jag ska banne mig ta min syrra i kragen (hon har slutat med rollspel) och prova något med henne. Det kanske var så att det var rollspelet det var fel på...

-Hjalle, sugen på dogma.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har spelat War Stars och en Trollspel/Syfilis-crossover, samt lite av Fabeljazz - Världens mest spelade dogmaspel!
 
Top