Nekromanti vilka böcker rekomenderas?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Det kan ju bli problem att inhandla dem i affären med tanke på att det slutade tryckas för ett bra tag sedan och Cell började satsa på andra produkter, men hittar du det borde du köpa alla tre böckerna som gjorts. Grundboken, Orschild och Den mörka magin. Dock borde jag nog varna för den dåliga korrekturen, konstiga regler och mörka stämningen.
 

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
Så bakom flötet är jag inte, jag vet att det inte tillverkas längre :gremwink:
Så du tycker att man helt enkelt ska sattsa på allt då?

Är 200 + frakt ett bra pris på grundboken i nyskick?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
"Så bakom flötet är jag inte, jag vet att det inte tillverkas längre :gremwink:"

Bäst att vara på den säkra sidan. :gremwink:

"Så du tycker att man helt enkelt ska sattsa på allt då?"

Ska du satsa så är det lika bra att köra på allt. Det är mysiga böcker och jag gillar dem. :gremsmile:

"Är 200 + frakt ett bra pris på grundboken i nyskick?"

Är det vad du är beredd att betala för den så är det väl ett bra pris. Jag fick mina gratis. :gremgrin:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Hmm... Det är just det - vilka är "värda" att ha.

Ingen, blir mitt allt för ärliga svar. Orschild har förvisso en del matnyttigt material, men egentligen är allt du behöver grundboken. Den innehåller de koncept och idéer som du kan tänkas ha användning för. Resten är mer eller mindre kosmetika - särskilt som det egentligen bara är två böcker.

Den Mörka Magin är i och för sig en rätt snygg och trevlig bok. Inledningen är också kul läsning. Men i övrigt är det mest mumbo-jumbo.

Så, visst, får du tag på Orschild och Den Mörka Magin billigt - köp dem. Annars räcker det med grundboken.
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Jag har inga andra böcker än grundboken och det funkar utmärkt att spela ändå. De andra böckerna kan vara svåra att få tag på, men du kan ju prova på hobbyspels hemsida. Men som sagt det räcker gott och väl med bara grundboken.
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
Den Mörka Magin är i och för sig en rätt snygg och trevlig bok. Inledningen är också kul läsning. Men i övrigt är det mest mumbo-jumbo.
Jag måste iofs påpeka att Den Mörka Magin fyller en viss funktion, som ställföreträdande formelsamling till magikern som tappat bort/glömt göra en egen. Man skulle kanske kunna tycka att det skulle vara en överdriven fördel att ha så många formler gratis, men faktum är att boken ifråga är svår att hitta i, och det blir inte lättare av att många av formlerna är näst intill identiska.
 
Top