Nekromanti vilka böcker har ni i er grupp?

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
ämmnet är mest för skoj för att se vilka böcker andra spelledare har

i min grupp har vi

eon 3 boxen
geografi boxen
dvärgar stenens söner
tiraker mörkrets döttrar
religoner gudarnas kamp
vandöda och nekromanti
krigarens väg

det är nog alla
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
har du alla tryckta eon böcker jag kan bara gå och dröma om sådant...
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Jag har inte den första utgåvan av EON regelbok, 'odeluxad' EON2 regelbok och Monster och Varelser kommer i min brevlåda på måndag eller tisdag. Annars är det komplett samling.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
skulle vilja ha monster och varelser och kombinera den med monster i mundana för i monster och varelser så finns det regler för att skapa egna monster och det låter roligt
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Well, man köper dem lite i taget. Trots allt har jag spelat Eon i snart tre år, och dessutom har jag under en lång tid, speciellt för något år sedan, spenderat alla pengar på rollspel. Sålunda.

-Hjalle, vars spelare dock köpte alla på en gång. (Neogames ringde och undrade om det verkligen stämde att han skulle beställa alla)
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Nej. Det finns inga regler för det. Typ.

Inte mer än vad man själv kan räkna ut i alla fall.

-Hjalle, hoppas han inte krossar allt för stora illussioner.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
men det står i beskrivningen av boken på neo games hemsida desutom regler för hur man skapar egna monster
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Alla utom "Monster och Varelser" har vi tillsammans. Själv saknar jag V&N, L&H men en kompis står hemma hos mig och har stått i över ett år så de är nästan min :gremwink: .

Silvervarg har spenderat rätt mycket pengar på rollspel :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jaja det är väl inte något fel med att göra något sånt eller?
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
jag spenderar alla min pengar på mina älskade hobbies

warhammer, rollspel och magic kort

3 härliga hobbys som alla är besläktade med varandra
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Det blir lättare att säga vilka jag inte har...

Sjöfarare&Pirater
EON III Regelbok(Box)
Diamantäpplet
Sorgernas brunn

Sjöfarare&Pirater är nästa bok som ska inhandlas men jag funderar om jag ska lägga pengar på den för tillfället då jag vill ha boken men ska in i lumpen om två månader.
 

Lorindor

Veteran
Joined
27 Jun 2005
Messages
119
Ja, det har blivit några böcker sen jag och min spelgrupp började spela Eon någon gång i våras. Tur är att vi är flera som delar på kostnaden.

Okay, här kommer en lista (i någorlunda inköpsordning och där varje nytt stycke indikerar ett nytt inköpstillfälle):

Eon III - box (Spelledarens Guide, Spelarens Bok, Diamantäpplet)
Atlas - Box (Geographica Mundana, Encyclopedia Mundana, Fjärran Riken, Atlas Karthäfte)

Drakar, Monster i Mundana

Riddaren, Vapenmästaren

Legender & Hemligheter, Regnsynd, Asharien & Soldarn

Sorgernas Brunn

Dvärgar - Stenens Söner, Consaber, Barbarer & Människofolk, Cirefalier

Man kan nu utskilja hur vi prioriterat. Först och främst behövde vi ett regelverket och en spelvärld att spela i, sedan monster att befolka den, lite fördjupande krigarregler och lite bakgrundsinformation till världen. Resterande böcker köpte vi endast för att de kunde komma till användning och för att det var rea just då.

Framöver kommer vi att satsa på (i prioriteringsordning) Misslor-boken, Krigsherren, Religioner - Gudarnas Kamp och kanske Mystik & Magi. Tyvärr tar ju de högst prioriterade böckerna tid på sig att komma ut...

- Lorindor
 

inte

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
135
Location
Boden
Alla utom en (två)

Har alla böcker utom Spelarens Handbok och den har jag inte tängt skaffa heller. Sen saknar jag krigsherren men eftersom den inte kommit ut så får jag nog vänta med att köpa den.
 
Top