Vilka äventyr spelade du aldrig klart? (eller "De osaliga scenarionas viloplats")

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,643
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Masks of Nyarlathotep (spelare): Jag tror jag varit med i två försök som dött nånstans i Egypten.

Enemy within (spelare): Rann ut i sanden, förmodligen delvis på grund av problemen med de senare delarna av kampanjen.

Silent Titans (SL): Jag var oerhört pepp på denna, men gav upp efter 3-4 spelpass. Föll väldigt platt från stor hype till besvikelse. Det finns en del problem med hur den är skriven (Questing beast tar upp dem i sin recension) men det ska inte uteslutas att en bättre sl kunnat göra nåt vettigt av kampanjen.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
OT-diskussionen om sista delen av Ärans väg återfinns numera här:
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Pathfinder 1 - Kingmaker . Sl tappade motivationen samt att vissa spelare flyttade ifrån orten .

Undergångens arvtagare . Varje gång jag har påbörjat kampanjen så kommer vi några äventyr in sen så händer nått som gör att vi bryter , typ nån flyttar ifrån stan , nån får barn , nån tappar intresset , nån får ökad workload på jobbet , nån träffar en ny partner som stjäl all tid osv osv osv .

The great pendragon campaign. Det har runnit ut i sanden efter ett tag ---- se samma anledningar som undergångens arvtagare. Det är helt enkelt ett för stort åtagande för folk

Giovanni chronicles. Sl fick jobberbjudande i sin barndoms ort och flyttade ifrån stan.

Postapokalyptiskt zombielir med hemsnickrad kampanj . Life happend

Sen finns det massa mer som jag säkert kommer på efter ett tag .
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
To be continued... :)
Mörkret mellan stjärnorna / Upsalasviten - En av spelarna tyckte efter första spelpasset att det var ett dåligt (?!?!) äventyr, vilket jag givetvis är helt oförstående till då delar av första passet var något av det bättre jag upplevt i rollspelssammanhang. Det blev iaf aldrig att övriga fortsatte (iaf inte än så länge).
Torshem / DoD - Vi spelade en av äventyrsplatserna, men sedan började spelarna själva driva på historien som istället för fler äventyrsplatser i boken skenade iväg i ett fullskaligt världskrig i Ereb Altor.
A Dragon's Bounty / Tales of Equestria - Vi kom en bit in i grottsystemet, men sen tröttnade grabben. Vi försökte ta upp det vid ett senare tillfälle men det flög aldrig riktigt.
Skräck i Warwick House / Chock - Spelade en sommarkväll på 80-talet i Kalmar med min granne (som sommarjobbade där), hans kusiner och deras vänner. Minns en strid med någon zombie i köket, men vi blev aldrig klara, och den gruppen var så temporär att det aldrig blev någon fortsättning.
Vägen till Eden / Mutant År Noll - Vi var bara inne och skrapade lite på ytan med några äventyrsplatser ("Arken i Lundbytunneln"), men det slutade illa för min RP som blev dödad av en annan RP vilket förövrigt inte alls kändes ok.
I Perukmakarnas hemliga tjänst / Svavelvinter RPG - Spelade ett pass men blev nog aldrig klara vad jag minns.
Tarotikum / KULT - Har för mig att jag var med och spelade ett pass där berättelsen växlade mellan ett fängelse och ett mentalsjukhus eller något liknande. Kom aldrig vidare iaf (men då jag nu har köpt nyutgåvan till KULT:DL så kanske det blir en fortsättning framigenom).
Mos Mosel / Mutant - Har spellett det och tagit mig igenom det, men även varit spelare när det inte spelades klart.
Nekropolis / Mutant - Spellett hela Grå döden, men även varit spelare när vi typ aldrig kom längre än gränsstugan.
Maktens Portar / DoD - Med min nya RP så fortsatte vi Ärans Väg, och minns inte exakt vart vi slutade, men vi blev iaf aldrig klara.
Marsklandet - Påbörjat men aldrig avslutat.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vägen till eden. Jag gillade inte mekaniken med arken och skulle aldrig orka genomlida en hel kampanj när den var en så central del av spelmekaniken så jag hoppade av .

Horror on the orient express . Kalle kula var helt enkelt inte right fit för den spelgruppen .

Kult gamla utgåvan - hemsnickrad kampanj som vart en av dom bästa skräck kampanjer jag spelat i , sl var helt jävla fucking awsome . Kampanjen dog ut då sl fick en flickvän som tyckte att rollspel var tönteri som hen inte borde slösa sin tid på och då lockelsen till sex var större än lockelsen till att sitta 5-6 blötfeta herrar in en infisd ,ostbåge stinkande lägenhet på lördagskvällarna så avslutades kampanjen.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag får det till 21 äventyr som inte spelats klart i klubbens historia. Av dem kan jag gissa att hälften till en fjärdedel kommer att spelas klart om inget katastrofalt inträffar. En fjärdedel kommer troligen aldrig spelas klart och resten har en liten chans att spelas klart.

Det är inte många färdiggjorda äventyr i listan men Tarotikum har avbrutits två gånger. Kommer inte ihåg exakt hur det var när jag spellede det om det blev en TPK, för jag vet att en annan spelledare spelledde det senare och det avbröts av en annan typ av totalt gruppmord då spelledaren utsöndrade dödliga gaser i litet utrymme. De flesta äventyr har fallit på bortflyttade spelare.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Exalted . Kommer inte ihåg vem som ville spela det men vi skulle dra igång nån kampanj och ingen av oss kunde reglerna allra minst sl så det dog ut samma kväll vi skapade karaktärer och började sniffa på första äventyret som jag inte minns vilket det var .


Nights black agents: the Dracula dossier . Jag hoppade av på grund av att jag inte gillade pacingen . Jag vet inte om det var kampanjen eller spelgruppen jag spelade med men det gick alldeles för sakta framåt för mig + att sl kändes dåligt inläst på reglerna så det var massa bläddrade fram och tillbaka i böckerna hela tiden vilket också saktade ner spelet .


Traveller ingen aning om det var en officiell kampanj eller hemsnickrad . Jag har alltid haft uppfattningen att traveller skulle vara ett spel jag skulle ogilla men jag var iaf bered att ge det en chans och 5-6 spelmöten in insåg jag att mina farhågor var rätt . Jag ogillar sci-fi

Eon 1:a utgåvan- hemsnickrad kampanj satt i Robert Jordans wheel of time . Vi skulle vara med om nått jätte stort fältslag och ja efter massa fram och tebax så befinner vi oss vid sagda fältslag och det var som att lyssna på en 6 timmar lång ljudbok med sl som uppläsare vi fick inte agera en enda gång så efter det hoppade jag av .

Star wars saga edition - the Dawn of defiance . Det avslutades på grund av för mycket off flummande ifrån övriga spelare . En av dom andra spelarna brast ut i gapskratt när sl körde star wars themet som intro och det var löjliga karaktärer som cp-treo och jimjam bonks , syskona sea crawler ist för Skywalker, en översexuell kvinnlig twilek osv så sl fick flippen och avslutade kampanjen efter 3 spelmöten
 
Last edited:

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Giovanni Chronicle. Har bara spelat 1+2 och 1/3 av del 3.

Femte Konfluxen - Bara spelat Svavelvinter

Horror on the Orient Express, blev bara 3 spelmöten :/

Undergångens Arvtagare - SL blev osams med en annan spelare så den dog ut...
 
Top