Vilka är de mesta svenska rollspelsförfattarna?

Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
Jag tror det är sammanlagt 16 rollspelsböcker och alla utom två är över 100 sidor. Sean adderas det dessutom Fenix-artiklar på det. Jag får ta och räkna senare, men lär inte skrivit mer än Mattias Johnsson Hake iaf.
Jo, jag tror att du både har skrivit fler sidor och medverkat i fler böcker. Du borde vara den meste. Förmodligen har även Krank skrivit fler sidor än Johnsson Haake.
 
Last edited:

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,613
Location
Uppsala
Anders Blixt skrev väl så mycket Sinkadusartiklar att de till slut skapade alias så inte alla artiklar i vissa nummer skulle ha samma författare? (Påstående i stora gröna boken.)

Undrar om det ens går att sammanräkna Blixts output mellan Äspel, Lancelot, tidningsartiklar, och egna projekt?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,920
Johan Sjöberg skrev ju rätt mycket till DoD91, bland annat Den nidlänska reningen, Alver, Drakar, Hjältarnas handbok etc. Vidare skrev han alla böcker till Cronopia samt sedan sitt egna spel Gemini. Det borde ju sammantaget bli en hel del.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
Anders Blixt skrev väl så mycket Sinkadusartiklar att de till slut skapade alias så inte alla artiklar i vissa nummer skulle ha samma författare? (Påstående i stora gröna boken.)
Jo, ungefär så var det.

Undrar om det ens går att sammanräkna Blixts output mellan Äspel, Lancelot, tidningsartiklar, och egna projekt?
Jag har tappat räkningen på allt jag skrivit sedan jag 1980 sålde min första artikel till Journal of Travellers' Aid Society. 43 år som proffs i branschen. Några insatser: Äspel, Lancelot (Khelataar, Wastelands), Iron Crown (3 tjocka MERP-böcker), 101 Productions (4 Viking-böcker), Rävspel (Gondica, Lemuria), Västerås stift (Ansgar), Eloso.
 
Last edited:

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Eon pushar över 5000 sidor (sedan 1996). Jag var med i närapå alla produkter fram till Eon 4, i olika grader. Till det kommer Neotech (typ 1000 sidor), Viking (200-300 sidor), Noir (400 sidor) + mängder av artiklar och konventsmaterial. Exakt antal blir omöjligt att ta fram.
 
Top