Nekromanti Vilka är de bästa svenska rollspelskampnajerna?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Hur skulle ni - utan spoilers - lista de bästa svenska rollspelskampanjerna? Jag tänker på kampanjer i stil med Nidlands kampanjen eller Svavelvinter till DoD samt Sylfens vrede till Eon?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
Svavelvinter är bäst.

Pirit, Nordhomlia, Hinderburg till Mutant: Undergångens Arvtagare är bra.

Övriga jag kan komma på, till exempel Härskarserien till DoD, eller Nekropilis + Bris Brygga till Mutant var väl okej.

Jag tyckte att den första delen av den Nidländska reningen var så dålig att jag aldrig läste resten. Och den här bloggen får mig att tro att det var ett klokt beslut:

http://hittepou.blogspot.se/2009/05/tour-de-nidland.html

/tobias
 

bozar

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
30
Den grå döden (Nekropolis och Bris Brygga) ligger högst i topp för mig.

Jag tycker att Ärans väg till gamla DOD är bra men främst Döda Skogen då. Sylfens Vrede ligger väl här med liksom Fallna Änglar till Kult.

Nidland ligger i botten.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Den Svarta Madonnan till Kult. Obeskrivligt bra.

Undergångens arvtagare (innnehåller Pirit-Den innersta kretsen, Nordholmia-Kaisers testamentet, Hindenburg-Min älskade): till Mutant: Undergångens arvtagare. Topp 5 i världen.

Den svarta solen (innehåller Vildhjarta, Snösaga, Galtevår och Likstorm) till Drakar och Demoner Trudvang. Svår att spelleda men det finns en del schyssta scener och kan ge en bra stämning men kräver en hel del arbete.

Det är mina tips om det är kampanjer du är ute efter. Sen finns många bra äventyr som inte ingår i en kampanj.
obak said:
Var inte svarta madonnan ganska rälsigt?
Andy said:
Den svarta madonnan inleds helt öppet, med flera ledtrådar att följa upp. Fisktank i Tyskland. Sen finns det nyckelscener som driver storyn framåt och är passager för att komma till nästa fisktank, typ.

Det 'r min upplevelse i alla fall. Jag har både spelat det och spellett det flera gånger.
obak said:
Kanske man får kika igenom det igen
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,143
Krugal svylses förbannelse, inte en kampanj men ett humoristiskt äventyr om varför vansinniga trollkarlar bygger labyrinter fulla med monster.
Fanns puboocerat i ett Sinkadus
 
Top