Nekromanti Vildhjarta

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Jag är spelare i en DoD kanpanj där vi kör äventyret Vildhjarta /images/icons/cool.gif och jag har problem.

Jag mötte 3 blotresar tillsammans med mina polare (3 st) och jag är rasen drakonit. Men nu är det så att två st av polarna dog och en ligger medvetslös på marken, Jag mot 3. en skadad som ligger ner. Vad ska jag göra?

Hjälpa min sksdade polare eller dra? /images/icons/hairy.gif
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
cheater!

Jag undrar vad din SL skulle säga om han såg det där/images/icons/mad.gif! (/images/icons/wink.gif).
Mitt råd är att spela din karaktär!
Tänk: vad skulle han gjort? Hjälpt sina vänner eller laggt benen på ryggen och strunta i vad som ger mest Äp.

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som inte har den blekaste om hur din SL skulle reagera, eller om han rent av ser ditt inlägg.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Vore jag du så skulle jag springa, men försöka återvända senare för att hjälpa den skadade kamraten. Ensam klarar du ju kanske inte tre motståndare, speciellt med tanke på att dom har haft ihjäl två av dina kamrater och allvarligt skadat en.

Det är vad jag skulle göra. Dessutom skulle det kännas mest in-character att göra så, så det skulle ligga närmast vad dom flesta normala intelligenta varelser med självbevarelsedrift skulle göra.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
nu ska jag skriva utan att avslöja för mycket om Vildhjarta, ett underbart äventyr...
1. Jag, din karaktär och alla andra vid sina sinnens fulla bruk hade lagt benen på ryggen och hoppats att Blotresarna inte skulle hänga på..
2. Ni borde införskaffa DoD6 istället. Mest för att jag gillar det, jag har inte spelat tidigare verisoner så jättemycket. Men, jag vet dock att drakoniterna fanns i Chronophia(DoD5), och gissar att ni använder de reglerna. I vilket fall så blir det lättare om man kör äventyret med de avsedda reglerna så man slipper konvertera och krångla.
3. Alla som spelat ut/SL:at/läst eller på annat sätt fått reda på det mesta i äventyret, vet varför du/ni stötte på blotresarna, och skulle jag avslöja varför så blev resten av äventyret för lätt.
För första gången i mitt liv har jag skapat ett icke-rörigt inlägg som behöll poängen genom hela inlägget. *stolt*
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
"Ni borde införskaffa DoD6 istället. Mest för att jag gillar det, jag har inte spelat tidigare verisoner så jättemycket. Men, jag vet dock att drakoniterna fanns i Chronophia(DoD5), och gissar att ni använder de reglerna. I vilket fall så blir det lättare om man kör äventyret med de avsedda reglerna så man slipper konvertera och krångla."

Jag tänkte samma sak, men efter lite eftertforskningar kom jag fram till att "Saurus" har gjort en egen "konvertering" av WHFB -rasen saurus till "Drakonit" i DoD6 konverteringen finns på http://www.federationen.tk/ under varelser.
/[color:red]von Schnigel</font color=red> som för övrigt stör sig över att resten av sidan inte är tillgänglig...
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Re: cheater!

Min sida är under konstruktion grabbar därför, dels så söker jag skribenter till den =)

Förövrigt så är min karaktär eftersom den är drakonit och alltså inget Psyke. alltså kan ej bli rädd. Alltså så slåss jag
/images/icons/scream.gif

Men jag kör min karaktär och jag har ätit upp en utav mina döda polare. Alltså i början av äventyret, han var redan död och vi var hungriga. Så jag bjöd dom andra som tacka nej. /images/icons/oink.gif
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Kanske...

Det bästa för äventyret vore ändå om du sprang och lät dom andra döda äventyrarna få göra ny gubbar som du träffar på i skogen! Fast det är ju kul och dö och sedan kanske återbesöka Vildhjarta en gång till!
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Re: Kanske...

Jo, men min gubbe har personligheten att aldrig fly undan eftersom han inte harnågot psyke, han har intelligens 4 också för den delen
 

Gurkan

Veteran
Joined
14 Feb 2002
Messages
5
Location
Trelleborg
Re: Kanske...

Jag spelar som spelledare och om du skulle flytt så skulle i alla fall jag stoppat dig på något sätt!/images/icons/laugh.gif
 

Cube

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
61
Location
sthlm
Re: Kanske...

om du inte kan fly tack vare ditt psyke, så får du väl slåss!/images/icons/sad.gif antagligen till döds/images/icons/sad.gif

om du har en någorlunda shjysst sl så kanske du får lite bonus på nästa gubbe för att du spelade som din karaktär verkligen skulle spelat. /images/icons/laugh.gif
 
Top