Nekromanti Vilddjurets märke

Judas

Veteran
Joined
24 Jul 2013
Messages
14
Tänkte bara kolla om det är någon som har läst Vilddjurets märke än och om det i så fall är värt att köpa SL-skärmen för att få det? Även om SL-skärmen ser riktigt fin ut så har jag aldrig haft någon vidare glädje utav sådana tidigare och mitt intresse av den är således ganska svalt. Däremot gillade jag Det förlovade landet (har bara läst, inte spellett än) och tror att det kommer att passa perfekt till den grupp av nybörjarspelare som jag ska leda in i Davokar, men det vore ju klart kul om Vilddjurets märke var lite djupare. Hur många sidor är det på? Vad innebär "fristående fortsättning"? Fortsätter konflikterna? Får man återse några av karaktärerna?

Som en liten disclaimer kan jag säga att jag givetvis förstår att det är SL-skärmen som är den centrala produkten i paketet och att äventyret givetvis inte är något The enemy within, men jag är fortfarande nyfiken då jag allra helst spelar ett nytt spel med officiellt material även om jag är en ganska rutinerad SL (om någon av konstruktörerna läser detta vill jag dock säga att ni har gjort ett kanonbra jobb med att presentera er kampanjvärld och jag ser verkligen fram emot att fixa egna äventyr i den på lite sikt).
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Även jag är intresserad.

(Och även jag köper enbart SL-skärmen för dess äventyr ;-)
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Jag har skummat igenom materialet på ett övergripande plan, och gillar verkligen det jag ser. Allt som allt ligger äventyret på 25 sidor, där de sista sidorna är en blandning av kartor och handouts till spelarna. Äventyret är definitivt både längre och djupare än Det Förlovade Landet, men framförallt så utspelar det sig på en plats som jag uppfattat som väldigt central för äventyrande i Symbaroum - Tistla Fäste. Jag kan absolut rekommendera ett köp, och om man är intresserad av Symbaroum känns det som en grund att ha dessa officiella äventyr, även om man mest skapar sina egna.
 

Judas

Veteran
Joined
24 Jul 2013
Messages
14
Tack så mycket för ditt svar, Moberg (och din support, Zapp ;) )! Mycket vill ju gärna ha mer, men runt 25 sidor var väl ung vad jag räknade med. Tycker också att Tistla fäste verkar vara en cool plats och jag tror det blir ett inköp för att presentera platsen på "rätt" sätt. 249 spänn är ju inte hela världen och det kan säkert vara gött att ha skärmen innan man har lärt sig tabellerna.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Kan flika in och tipsa om att vill man ha Vilddjurets märke och spelledarskärmen så bör man inte vänta för länge...
 

Judas

Veteran
Joined
24 Jul 2013
Messages
14
Ouch! Jag är så illa tvungen att vänta en månad. Men om ni säljer slut, finns det då någon chans att ni släppet äventyret som en pdf (mot betalning givetvis)?
Lilja said:
Om du vill ha det som fysisk produkt får du nog raska på, men vi kommer inte låta produkter ta slut helt: om det fysiska säljer slut kommer de definitivt upp som köpbar pdf, så snart vi hinner med att göra det.
Clercon said:
Bra att ni tänker sälja slutsålda produkter som pdf. Jag har aldrig förstått varför inte fler gör det.
Evokee said:
Är spelledarskärmen redan slutsåld? Jag hittar den inte i web butiken?
pappa said:
Vi har inga spelledarskärmar kvar, men jag tror inte att de är slut ute i butik riktigt än.
Lilja said:
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,098
Hur är det, är äventyret och spelledarskärmen slutsåld? Kommer det tryckas upp nytt? Jag har inte kunnat beställa det då jag varit utomlands en längre tid, och är sådär halvsugen på att bara beställa en rumphuggen spelledarbok och en karta.
Lilja said:
Spelledarskärmen är slut på vårt lager - vilket betyder att den finns på butiker som SF-bokhandeln och andra återförsäljare. Vi kommer att lägga upp den som pdf så snart vi hinner, men den fysiska varan kräver att du handlar i annan butik. Ett nytryck är inte säkert, vi får se hur snabbt återförsäljarna får slut...
Den var mer populära än vi räknade med kan man lugnt säga.
Moberg said:
Om man får fråga, Lilja, hur många exemplar av Spelledarskärmen + Vilddjurets märke hade ni i ert eget lager? Och överlag, hur pass mycket bättre har försäljningen av spelet och dess delar gått jämfört med vad ni trott?
Lilja said:
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Bara så vi är tydliga:

Ni säger i era svar "Spelledarskärmen är slut på vårt lager" och "Vi har inga spelledarskärmar kvar".

Iallafall jag vill gärna veta när/om äventyret Vilddjurets märke kommer kunna köpas igen någon gång i framtiden och isåfall hur och när?

:)
Lilja said:
Vi kommer tillhandahålla det som pdf snarast möjligt, nytryck är mindre säkert - det är inte meningsfullt om inte antalet tryckta blir rätt stort. Så vi får se om/när det sker.

EDIT: Ibland går det fort! Nu finns äventyret tillgängligt som pdf. http://butik.jarnringen.com/symbaroum/vilddjurets-marke.html
CapnZapp said:
MB!

(=mycket bra :)
 

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Har en ovanvänd SL-skärm och Vilddjurts märke om någon vill ha. Bara att skicka ett meddelande om någon är intresserad.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
Jättebra att PDFen blev tillgänglig så snabbt. Hade ju iof hoppats att PDFer skulle finnas till salu samtidigt som (eller allra helst inkluderas med) fysiska produkter. Tror det är jätteviktigt att alla produkter i en rollspelslinje finns tillgängliga ständigt åtminstone i digital form. Speciellt när det svenska rollspelsklimatet oftast bara tillåter mindre tryckupplagor. Det erbjuds ingen rabatt eller liknande för oss som köpt äventyret fysiskt? Kommer regelboken att ges ut som PDF? Kommer vi endast få se PDFer av tryckta produkter när dessa sålt slut? Jag hoppas så inte är fallet, men är iaf glad att era produkter isåfall kommer finnas tillgängliga i någon form.
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
Vi har inte tänkt klart om digitala produkter ännu, vi flämtar och svettas fortfarande tungt efter slutförandet av grundboken. Men det vi vet är att vi definitivt kommer att erbjuda produkter digitalt när:

a) vi inte längre har dem på lager hos oss - dvs de kan finnas på återförsäljares hyllor, men vi har slut. Så som med spelledarskärmen just nu.

b) produkten bedöms vara så nischad att det inte riktigt är värt att trycka den. Eventuellt erbjuder vi den då som Print-on-demand först för de som vill ha fysisk produkt även om det blir dyrare, och sedan som pdf för de som anser att digitalt är precis lagom. Det kommande äventyret Döda Drömmars Grav (avslutar sviten som inleddes med Det Förlovade Landet, Vilddjurets märke) blir nog på det sättet.

Gällande grundboken i digitalt format grubblar vi fortfarande på saken, men enligt punkt a) så kommer den med säkerhet någon gång.
Michael Michaelsson said:
Vilken kvalitet håller Print-on-demand om man jämför med Vilddjurets märke? Har aldrig beställt Print-on-demand men jag föredrar det framför PDF. Old school...
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Lilja;n40383 said:
Gällande grundboken i digitalt format grubblar vi fortfarande på saken, men enligt punkt a) så kommer den med säkerhet någon gång.
Var bara försiktig med era PDF-löften, så ni inte missar en försäljning för att folk hellre väntar på framtida, billigare, versioner av produkten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect

Jag menar att om ni sagt "köp paketet med SL-skärm och äventyr nu för 229(?) eller vänta några månader och få äventyret digitalt för 59" hade iallafall jag väntat (nu blev det så ändå, men bara för att jag kom in i det såpass sent)

Jag hade hållt på löftena att ge ut reglerna som PDF. Ett sådant beslut går ju inte att göra ogjort om (när :) ni sedan börjar fundera på nytryck...

Lycka till, Zapp
Lilja said:
Tack för varningen! Osborne är en jobbig typ man ska akta sig för, helt riktigt. :)

Det viktiga för oss är att våra produkter finns tillgängliga hela tiden, vi tycker att pdf är ett utmärkt sätt att lösa detta - vi visste inte hur snabbt spelledarskärmen skulle gå åt...

/M
 
Top