Nekromanti Vilddjurets Märke [Spoliers!]

Spelknepe

Veteran
Joined
24 Jan 2007
Messages
86
Location
Helsingborg
Jag har inga problem med att improvisera, jag fick improvisera igår när vi körde klart Vilddjurets Märke. Ett väldigt spännande äventyr och spelarna hade roligt och var engagerade. Dock lever de i ovetskap om mitt förbryllande över olika saker - stora som små. Så frågan går ut till er... hur har nu funderat kring följande?

1. När rollpersonerna blir anfallna av Baumelos hejdukar första gången. I min grupp fällde rollpersonerna en av hejdukarna innan de andra flydde. Vad händer egentligen? Rollpersonerna har dräpt en person mitt i Tistla Fäste? Lootar de kroppen och trallar iväg eller borde det -egentligen- bli en konsekvens av detta. Jag har läst någonstans att Tistla är RIKTIGT hård med lagar och straff.

2. Konungaskallen kan kontrollera folk i striden. Jag gjorde så här; Först blandade den sig i striden och en av rollpersonerna började anfalla de andra. Men... sen när striden börjar mattas ur så står där inget vidare vad konungaskallen gör. Kan den inte fortsätta kontrollera folk som den gjorde under striden? Hursomhelst... jag tog kontroll över en rollperson som gick fram och tog upp konungaskallen - därav (tolkar jag det som) blev den rollpersonen besatt.

3. Är konungaskallen en artefakt?

4. Det står överallt att det är farligt farligt, aj aj aj att röra skallen... men vad händer egentligen när någon rör skallen direkt?

5. Skallens agenda är att den ska återföras till sin grav, varför gjorde inte Gorak detta?

Allt för denna gången. :)

/Spelknepe
 
Top