Nekromanti Vilda Västern serier

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Halloj, nu när jag beställt rollspelet så medans jag väntar så behöver jag lite att underhålla mig med. Tips på böcker och filmer finns det gott om men serier /comic hur ser det ut där? Några bra tips där?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Nya Blueberrysamlingen från Cobolt var fantastisk!

Annars Buddy Longway!
 

Lawless

Veteran
Joined
31 May 2006
Messages
65
Location
Sandnes, Norge
Red Kelly. Jonathan Cartland. Veien mot vest, Blueberry selvsagt. Blåjakkene, Black hills. Durango. Mye bra westerntegneserier.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Härlig tråd!!
Blev tvungen att googla runt lite och fann några serie som jag inte läst, men som ser lovande ut:

* Desperadoes
* Graveslinger
* Blaze of Glory
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
The Dark Tower, av Stephen King kanske kan vara något att kolla in? Böckerna är långt mycket bättre än serien, men åtminstone de första seriealbumen är rätt mycket western-känsla. http://stephenking.com/darktower/comic/
(Vet att TV inte efterfrågades, men om du inte sett Lonesome Dove måste du göra det. Amaaazing!)
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
PAX;n162077 said:
Är det någon som läst Loveless (Vertigo) ?
Ja, fantastiskt bra stämning: mörk. mycket tusch. dyster och grym, blodig. Vet inte om jag gillar storyn fullt ut, men den är mycket bra gjord.?
 

Sligon

Veteran
Joined
29 Jan 2016
Messages
2
"Legenden om Alexis McCoy" är ok inbördeskriget-röj och Allmänna äventyr (J.P Gourmelen heter skribenten). Inte i klass med Blueberry men läsvärd

"Journey" av William Messner-Loebs är en riktigt bra serie (iaf första delen). Det är mer 7-års kriget än vilda western och stilen är mer Eisner än Moebius/Derib. Men gällande vildmarksumbäranden och drama håller den högsta klass!

Det finns ett ynkligt pox-album under namnet "trappern" som kan dyka upp på antikvariat som har samlat de 3-4 första historierna.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,489
The Sixth Gun, Riktigt bra Weird West om Satans egna pistoler.

 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tex Willer, en gammal italiensk westernserie... men då bara de tidiga serierna från sent 60-tal och tidigt 70-tal. Hårdkokta och väldigt mycket som kiosklitteratur! Och styling som gamla TV-serier. ;)

Varken god smak eller hög klass.


 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Första albumet American Vampire, av Scott Snyder, är western-tungt med.
 
Top