Nekromanti Viktorianska äventyr med Sherlock Holmes

Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Det tänker jag med. Men man har stora skor att fylla, Jeremy Brett måste ha haft stl 75...
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Herre. Är inte sådant där straffbart? - misshandel av underbara sagor menar jag.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Jag är rätt skeptisk -- inte så mycket till själva trailer, för den ser kul ut, utan mer till det faktum att det är Guy Richie som regisserar. Har han gjort mer än en bra film? (Men den gjorde han två gånger för säkerhets skull.)

/tobias
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nu tycker jag alla är negativa, det verkar vara en hygglig actionrulle. Den har inget med Holmes att göra, men det är inget att hetsa upp sig över. När kommer Kolingen - eller Columbo - the Action Movie?


Storuggla, raincoat fu
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Storuggla said:
Nu tycker jag alla är negativa, det verkar vara en hygglig actionrulle. Den har inget med Holmes att göra, men det är inget att hetsa upp sig över.
Medhåll. Tycker den verkar riktigt ball, själv.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Orfeus said:
Herre. Är inte sådant där straffbart? - misshandel av underbara sagor menar jag.
Nej, det är lovvärt. Om inte Sherlock Holmes tar sig till 2000-talet så får Guy Richie ta 2000-talet till Sherlock Holmes. Det här ska bli kul! :gremsmile:
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Jag ifrågasätter bara formen av humor och skådespelaren. Om jag minns rätt är Sherlock en antisocial amoröst ointresserad heroinist vars humorsinne består av att sarkastiskt kommentera andra människors tillkortakommanden. Hans klädstil är bohemisk, inte slafsig, och hans sätt att hantera människor syrligt korrekt, inte amerikanskt plumpt. Originalvarelsen fastlåst vid en säng är något jag har svårt att föreställa mig.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Hans klädstil är bohemisk, inte slafsig"

Jag vill minnas han han lär sig korrekt. Inte bohemiskt. Men jag är ingen forskare i klimatförändringar, så vad vet jag.


Storuggla, 79!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Den verkar verkligen skithäftig! Absolut inte Sherlock Holmes i min världsbild, men det betyder ju inte att den inte är en asgrym film! Typ, victoriansk James Bond, fast bra.

Det finns tillräckligt med gamla dammiga teveserier och sånt för när jag vill se "riktiga" Sherlock Holmes, så jag välkomnar det här.

Fast fightingscenerna kunde gärna fått vara lite mindre flashiga :gremsmile: Sherlock borde spöa folk lite mer nonchalant med käppen tycker jag.
 
Top