Nekromanti Viktoriansk skräck?

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Jag är mycket nyfiken på genren viktorianska skräckmysterier. Problemet är att jag inte har kunnat hitta ett enda litet rolspelssupplement som handlar om detta. Jag vet att det ska finnas till CoC och även något till D&D (Masque of the red death). Vet någon var man kan få tag på dessa, eller något alternativ till dessa spel?

Jag skulle även gärna vilja få lite goda råd och omdömen från någon som har spellett denna sortens äventyr.
 

Micke H

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
132
Location
Uddevalla
Jag är själv på jakt efter CoC-modulen Cthulhu by Gaslight som handlar om 1890-settingen... men tyvärr kan jag inte hitta den någonstans (fast jag har ju inte letat sådär fasligt noga...), men Masque of the Red Death-boxen är inte så svår att få tag på - Tradition hade den på nu senast BSK19 och GothCon tidigare i år (där jag köpte mitt ex). Även supplementet Gothic Earth Gazetteer fanns i riklig mängd.

Men, som Sereg nämnde, kolla gärna på Noctum... /images/icons/wink.gif

/Micke
http://www.noctum.da.ru

 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Chock är alltid det givna valet för min spelgrupp när vi ska spela i den viktorianska eran. De tillbehör som finns är äventyren Draculas hämnd samt det första deläventyret i Skräckens tre ansikten. I Sinkadus nr 4 fanns också en artikel om eran och ett äventyr som handlade om jakten på Jack Uppskäraren. Alltsammans kan dock vara rätt knepigt att få tag på nuförtiden.
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Tack så mycket för all hjälp.
Jag kollade in noctum och det är verkligen vad jag hade hoppats på!
Ser fram emot mycket kul med det spelet.
 
Top