Nekromanti Vikter

Cartman

Veteran
Jag undrar om vikterna av skyddsvästar modifieras av längd och kroppsvikt som rustningarna i Eon.
Har inte kunnat hitta någon information i N2.

Det är tämligen marginell skillnad...man kan förstås göra samma sak som i Eon, men tänk då på att de flesta skyddsvästar är av typen 'one-size-fits-all', elelr vad det heter, d.v.s att de passar alla. Eftersom du har varierbar fästband så får alla på sig en skyddsväst...

/RipperDoc

Re: En annan sorts vikter :-)

Finns det någon formel för hur mycket man kan lyfta beroende på styrka (tålighet och vilja också kanske?)?

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif

Inte officiellt, men man kan ju hitta på...

Några förslag? Har ett minne att detta diskuterats på Eon-forumen nån gång för länge sedan...

/Emil

STY*3 + TÅL*1,5 + VIL?

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif

jag har för mig att det finns regler för det i Eon... typ... men mitt minne börjar svika mig... kanske kan nån kolla upp det... själv är jag ju då inte stolt ägare av eon, bara av NeoTech...

Robban-gillar cyberpunk mer än fantasy för tillfället...

Det finns ju faktiskt folk som inte tillhör den klassen... jag menar, säg att en person på 1.20 kommer in och frågar efter en skyddsväst... eller en tre meter lång basketspelare...

Robban-har spelat den där 1.20-personen

Tja, 3 meter långa basketspelare finns nog inte...
Folk som är 1.20 är extremt ovanliga, och får nöja sig utan skyddsväst, eller specialsydd isf...

/RipperDoc

Nä, men polisen hyr in dvärgar som kan fungera som kommandosoldater... Liten träffyta, men tränade till stor precision med skjutvapen...

/Emil

Re: Prismodifikation

Jag tror faktiskt jag ska lägga in nåt om det här i Offensiv...så ni får gott vänta tills den är klar... :-)

/RipperDoc

HYR in?

kom igen... nu snackar vi hi-tech framtid va? ... mörk framtid? va?

De HYR inte in... de ODLAR...

chrull

Skyddsväst

Försvarets skyddsvästar finns i två storlekar; Smal och Medium.
Ingen större skilland i vikt och de kan bäras av nästan alla. Medium passar även killen på 1,95 och 102 kg.

Back