Nekromanti Viking!

secce_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2002
Messages
42
Location
Falun
Finns det någon chans att det öppnas ett forum för Viking? Vill passa på att fråga om det finns någon som vet om det finns några bra sidor på nätet om spelet, gärna innehållande äventyr..
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nej, även om jag personligen tycker Viking är ett trevligt spel så har det alldeles för liten spelarbas och supportas dessutom inte längre av något företag. De få diskussioner som eventuellt ska hållas om Viking går alldeles utmärkt att hålla på det allmänna rollspelsforumet. Jag säger det återigen, att det inte måste stå ett rollspels namn i titeln på ett forum för att man ska kunna diskutera det, diskussionerna blir lika bra i alla fall.

Angående en webbplats om Viking så finns det vår samarbetssida Breidablick.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Förresten, funkar det att ha speglade trådar på systemet, alltså om det är någon diskussion där man jämför exempelvis Eon med Neotech (vilket jag har sett ett antal gånger) så visas tråden på båda forum (eller två identiska trådar som är länkade till varandra). På så sätt så kan ju de som spelar neotech följa en förhoppningsvis intressant diskussion som hålls på Eon-forumet och viser versa...

/Seinet Wintermute - Är sur på den ny-gamla datorn som bara lägger av rätt som det är
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nej, det finns ingen sådan funktion och det skulle bli rätt stora strukturella förändringar att ha fristående trådar som måste sorteras in bland de övriga. Alternativt iofs att tråden har en flagga som gör att alla kommentarer på den även läggs in i en motsvarande tråd i ett annat forum. Det skulle nog fungera, men krävs ju en förändring av databasen och kodförändring vid skrivning av inlägg.

Känns som om det är lättare att isf bara lägga in ett inlägg i det andra forumet med en hänvisningslänk till den aktuella tråden.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jo det är ju sant, men man kanske skall ordna så det går om man fixar ett nytt forumsystem... Om man nu skall ha något sådant på en ny hemsida eller så...

/Seinet Wintermute - Suckar lite lätt
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag bara syftar på att skapa ett eget system för en egen sida (ett eget community). Det kan vara en stor lärdom att göra ett sådant tror jag.

Men ju nu är jag enormt trött och skall sova eftersom jag skall till skolan i morgon.

/Seinet Wintermute - Är lite seg i huvudet just nu
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Finns mycket man skulle kunna ordna om man bygger sin egen community, men det är fasen inte värt det. Tiden det tar att komma upp i samma funktionalitet som det finns i WWWThreads, vBulletin, phpBB osv är tillräckligt stor bara det, sen ska man dessutom lägga till mer saker.

Nä, något sådant skulle i varje fall inte jag någonsin ge mig in på.

Jag gör bara en CMS trots att det finns ännu fler såna... =] Fast där finns det å andra sidan ingen bra som är gratis.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ok, men att göra det för att det är roligt och för att köra ett forum på ett eget system, det är alltså inget som lockar?

/Seinet Wintermute - Anser att denna tråd är mycket off topic och hänvisar därför till antingen privat konversation eller att diskussionen läggs ner om den inte styrs in på rätt spår igen
 
Top