Nekromanti Vidrig bakgrundsfärg

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Av någon anledning får jag upp en sådan vidrig bakgrunds färg av vit och grått med spackel av svart att själva trådarna blir nästan omöjliga att se med ögonen...

Snälla så kan det väll inte vara eller ?

Och texten när man ska läsa inlägg under redigeringen går knappt att läsa då den står direkt på bakgrunden och blir nästan osynlig för ögat. *ryser*
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Jag har också märkt det, men jag var inte helt säker på att det inte var där förr, så därför ville jag inte säga något. Just nu, till exempel, kan jag knappt läsa raden "Jag vill förhandsgranska mitt inlägg och/eller lägga till en fil" eller något under den - och det inkluderar inlägget jag svarar på, vilket man kunde ha viss nytta av att se.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag har ränsat cachen och ändå består de vidriga färgen..
Det ser ut så här gråvit bakgrund med svarta vågor som löper lodträtt utför skärmen som ett smutsigt papper som någon har skrynklat till...

I vilket fall som helst då texten är blå ger det en vidrig lysande effekt som gör det smärtsamt för ögat att se.
Det kan ha att göra med vilken browser man använder sig av men snälla någon kan ni inte göra det läsbart för alla????????

Jag bara frågar...


Dessutom OM man förutgranskar texten man skickar in så kommer den direkt på den bakgrunden som ÄR "vit med gråsvart spräckliga mönster"
Nu vet jag inte hur ERA ögon ser ut men jag finner svart text svårt att läsa på en bakgrund som är fylld av svartgråspräckliga mönster..
Man kan jämföra med att hitta en kamoflage jacka i en skog eller en blå sten bland blå färgade bollar, ..
samma färger har en tendens att göra det svårt att se eller att läsa jag vet att ni vet det men om ni inte har något problem med att läsa så måste det betyda att tja att NI inte har problem eller ???
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Kan tyvärr inte säga annat än att Netscape 4 suger.

Iaf i detta avseende.

Meningen är att den bakgrunden bara ska vara längst upp och längst ner på sidan, samt mellan olika fält.

Jag ska ge mig i kast med att försöka lösa det hela så det ser hyfsat ut i Netscape 4, får se hur det går, speciellt som jag inte ens har det själv. Men å andra sidan vet jag varför det blir så och hur man löser det, om det inte är mer än bara ett fel iofs.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Fortfarande dåligt

Funkar tydligen fortfarande inte bra, ska installera Netscape 4 i morgon jobba vidare på att försöka fixa det.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Fortfarande dåligt

Lite bättre men inte bra.
Det verkar som bakgrunden "vita med grå och svart vågiga mönster" har blivit mer bakgrund som är "Vit med marmorerad i färgerna svart och grått" dessutom täcker inte de "vita" området hela stället ( tack för det i all fall ) utan det är en härlig ljusgrått och mörkgrått område runt texten som gör läsandet lätt och synligt. ( tack för det på DE ställena ser det ut som det gamla forumet ) tyvär täcker inte de olika grå färgade linjerna allt utan långa trådar hamnar utanför i det vita området och blir svåra attse...


Dessutom som nu och före så är namn och ämne svåra att läsa men ett litet område av mörktgråt har smugit sig in och gör delar av den texten lätt att läsa.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Re: Fortfarande dåligt

"Funkar tydligen fortfarande inte bra, ska installera Netscape 4 i morgon jobba vidare på att försöka fixa det."
Netscape kan inte (så vitt jag vet och testat) hantera två tabeller med olika bakgrundsbilder/färger. (Delvis) därför gick jag från stolt Netscapeanvändare till mindre stolt IE-användare och programmerar numera bara till IE eftersom den browsern har mer funktioner (färger på HR och CSS).

/[color:green]Han</font color=green> som bara gör hemsidor som hobby
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Fortfarande dåligt

Jo, jag vet de flesta av problemen som de olika browsarna har i olika versioner, jag hade bara hoppats på att jag skulle slippa behöva göra något åt det.

Allt går att fixa, men det kan krävas en del pill med lite otur och jag är definitivt rostig - det finns en anledning till att jag slutade jobbade med sånt... Det är helt enkelt alldeles för ologiskt och struligt för att det ska vara kul.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Fortfarande dåligt

För mej funkar sidan också bra på IE, men jag skulle ju helst inte vilja gå över till fienden. Iofs har jag inte försökt tömma cachen i Netscape än, eftersom jag inte kan hitta den (det är tydligen en av följderna av att kunna logga in på vilken dator som helst i skolan - ingen aning om var inställningarna finns)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nu jäklarns tror jag att jag har fått till det. Blev ju tvungen till att gå in och göra ett specialhack för netscape 4 iofs, men det funkar i den version jag har. Förutom att det blir ett vitt fält som egentligen inte ska finnas, men det går ni leva med, det ser inte så förskräckligt ut.
 
Top