(Video) Föreläsningar och diskussioner

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Knights of Last Call har många intressanta diskussionsvideor. Jag rekommenderar särskilt:

#95 - Building and running your own Sandbox Campaign
#98 - Running Session Zero
#124 - Mastering Improv in TTRPGs
#166 - Mastering the art of PBtA and FitD
#167 - More tips and tricks for PBtA and FitD
#173 - Building a better world for your next TTRPG campaign - Microscope
 

aknaton

Apostat
Joined
3 Jun 2008
Messages
219
Location
Ronneby
Knights of Last Call har många intressanta diskussionsvideor. Jag rekommenderar särskilt:

#95 - Building and running your own Sandbox Campaign
#98 - Running Session Zero
#124 - Mastering Improv in TTRPGs
#166 - Mastering the art of PBtA and FitD
#167 - More tips and tricks for PBtA and FitD
#173 - Building a better world for your next TTRPG campaign - Microscope
Jag gillar verkligen Knights of Last Call. Många intressanta diskussioner.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
The Alexandrian är svår att bortse ifrån. Hans tankar om ledtrådar verkar ha influerat många, men kanalen innehåller även flera andra bra föreläsningar. Han har nyligen också gett ut en bok med råd till GMs. Rekommenderas!

 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
Jag gick med i deras Patreon för att få ännu fler intressanta diskussioner på Discord-servern. Jag har definitivt inte blivit besviken :)
Ungefär vilken typ av material betalar du dig fram till? Bättre grejer eller bara mer? Ibland har jag svårt att greppa vad som är värt att betala för. Riktigt bra idéer kan ju också vara gratis.
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Ungefär vilken typ av material betalar du dig fram till? Bättre grejer eller bara mer? Ibland har jag svårt att greppa vad det kan vara som är värt att betala för.
Jag betalar primärt för Discord-accessen (Knight-level). Sedan finns det även rätt mycket extramaterial i form av exklusiva Q&A-videos och bonusavsnitt, men det materialet nyttjar jag bara i mån av tid.
 
Last edited:

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Tråden om triggervarningar påminde mig om den här videon som jag gjorde i fjol. Utgår dels från GM-material från KULT med egna reflektioner.
 
Top