Nekromanti Victoria Haley, Warcaster, klar

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,907
Jag tycker den ser trevlig ut, även om jag har lite svårt att se detaljerna på bilden. En fråga bara, har du målat sanden på basen eller är den bara fastlimmad?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Basgruset är GF9:s modellgrus och det är inte målat, tycker det funkar bra med det gröna på basen och figgen i övrigt (jag har samma basjobb på mina andra figurer i samma serie), eventuellt lägger jag på brunt ink när jag i en potentiell framtid faktiskt gör klart det allra sista...

Vad gäller bilderna så vet jag inte om du gick in på Picasa-albumet jag länkade, bilderna är lite bättre (och från fler vinklar) där än här iallafall.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjusigt, tjusigt Fogge!
Antar att det är till Warmachine.. Om det är som så, så vore det trevligt att möta dig med mina Troll.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,907
Som sagt, jag tycker det ser schysst ut. Du skulle möjligtvis kunnat kört lite mer subtila highlights, eller i flera lager. Nu ser det mer ut som att det är mönstret på manteln.

Själv föredrar jag att måla sanden, och sedan torrborsta den, men det är väl en smaksak antar jag.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Den ljusaste och näst ljusaste highlighten flyter ihop på bilderna tyvärr, det -är- en skarp highlight, men inte så skarpt som det ser ut.

Jag brukar också måla/drybrusha sand, jag bara gillade det ljusbruna och bestämde mig för att låta bli av nån anledning.

Dessutom är det den där grejen att när man sagt "Nu är det bara x, y, z, å, ä och ö kvar" och gjort x, y, z, å och ä är det oftast bäst att lägga ner, annars börjar man om på A igen... :gremlaugh:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,907
Ah, kameran har en förmåga att ta bort nyanser. Som sagt, det ser bra ut, riktigt snyggt.
 
Top