Nekromanti Vic Kotnic?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
När jag tar en titt i Ereb Altors spelledarbok (den som beskriver vissa länder i Ereb) efter äventyrsuppslag så börjar jag läsa vilka som var med och skrev boken.

<EM>" Umhumm, Erik Granström, Jonas Lindbom... humhum.. Anders Blixt? Det namnet känner man igen, javisst ja. Han var bland annat med och gjorde Sverox senast... Dumdidum.. "Illustrationer, tre utländska och Håkan Ackegård?! Inga av bilderna i boken påminner om hans stil.. Å väl.. mmmm... Ah! Nils Gulliksson.. Han ritade ju bilder till monsterböckerna. Helvass.. "Assistans och goda idéer". Vic Kotnic.. Va?! Vänta nu lite.. "</EM>

Är det någon som vet nåt om detta. Finns det verkligen någon som heter Vic Kotnic (som ärkemagikern i Nidland) eller är det ett skämt?
Och har verkligen Ackegård illustrerat i spelledarboken och vilka är hans bilder? För bilderna ser ut att vara gjorda av samme person.

/[color:green]Han</font color=green> som blev otroligt förvånad när han läste det
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har för mig att någon skrev till Sinkadus och frågade om Vic Kotnik och Vicotnik var samma person, och fick till svar något i stil med "Nej. Vicotnik är världens ondaste person, och Vic Kotnik är göteborgare."

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Tänkte inte på att "källförteckningen" (kom inte på ett bättre ord) kunde täcka de andra böckerna också.

/[color:green]Han</font color=green> som vill få tag på alla Sinkadusnumrerna.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Fast det största exemplet på humor i Sinkadus var det ju inte Äventyrsspel som stod för direkt, även om de var ansvariga för inspirationen. Om du har Sinkadus 18, ta en titt på Brevspalten, framför allt "Spelandet av Gripeborgs Hemlighet".

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Sinkadusisar

<I>Fast det största exemplet på humor i Sinkadus var det ju inte Äventyrsspel som stod för direkt, även om de var ansvariga för inspirationen.</I>

Mina två favorit-insändare från den tidningen:
"Måste lönndörren alltid ligga bakom altaret? Det börjar bli lite tjatigt."
"Jag har ett problem. Mina spelare slår alltid ihjäl alla de möter, även den de ska få uppdraget av. Vad ska jag göra?"

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Handelshögskolan.

Wowsa! Jag har praoat på deras lunchresturang!
Schyssta gubbar. (Men ganska knäppa! /images/icons/wink.gif)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Sinkadusisar

Dessutom var ju regelfunderingen med Blixt-Anders och hans problem med Fata Morgana med i det numret... som sagt, en av de bästa Sinkaduserna.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Gripeborg

Helt klart en av de roligaste saker jag har läst. Hmm, den borde sippra ut på webben eller nått tycker man, så att den nya generationen får en smak av vad som har format oss i Expert-generationen.

Awaiting MERMAID: the Dehydration
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Vic Kotnic

Sereg har rätt. Jag vill dessutom minnas att han jobbade lite på Tradition i Göteborg innan han flyttade till Stockholm. Han slutade dock på Target för ganska länge sedan och gav sig in i konsultbranschen vad jag har hört.

MVH
Carl Johan Ström
 
Top