Vi spelar... Twilight Imperium??

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Spännande! Jag vill nog inte skriva upp mig på att spela med en massa forumiter just nu, men jag är rätt nyfiken på hur plattformen funkar.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Vill vi ha någon separat chatklient för att reta/hota/diplomata varandra?

Jag kör discord och signal.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Vill vi ha någon separat chatklient för att reta/hota/diplomata varandra?

Jag kör discord och signal.
Den in-game kanske inte är bäst i världen. Jag har Discord och öh... SMS? Heter Darth Various#8559 på Discord
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
@Xyas absolut, självklart. vi kör alla 100% renhårigt och med öppna kort.

Bara @Hellzon får läsa detta:
Tant Ragnar#5471 heter jag på discord, lägg till mig som polare så börjar vi skissa upp hur vi ska hugga Xyas i ryggen!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det går väldans långsamt tycker jag nog, men det kanske är för att folk ska lära sig speler efterhand?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Dels det, men kanske också brist på en 'ping' när det är ens tur? Det skulle eventuellt avhjälpas något med en chat utanför spelets klient (som discord).
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Dels det, men kanske också brist på en 'ping' när det är ens tur? Det skulle eventuellt avhjälpas något med en chat utanför spelets klient (som discord).
Jag har tillåtit Twiligt Wars att skicka aviseringar (första sidan nånsin som fått det), då får jag en ping från Chrome när ni skriver nåt i chatten, eller när det är min tur att göra något.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har tillåtit Twiligt Wars att skicka aviseringar (första sidan nånsin som fått det), då får jag en ping från Chrome när ni skriver nåt i chatten, eller när det är min tur att göra något.
Samma här, men det har inte funkat på mobilen. Men ny gick jag in och klickade på aviseringar i Chrome på min mobil också. Hoppas få en ping för allt som händer. Rekommenderar alla att sätta på notificiations, annars kommer det nog ta låååång tid :D

Alternativt någon form av chattkanal där man kan pinga när man gjort sitt drag.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Protip: Googla "space cats peace turtles first round strategies (factionnamn)" för ett podcastavsnitt som ger tips på hur ni kommer igång med er faction
 
Top