Nekromanti Vi söker 1-2 spelare för att spela över skype

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
"Människornas största stad, Silverhamn ligger under belägring. Många kallar Lehonidac galen. Varför han har brytit upp den långa alliansen med människorna är oklart. Faktum är: Tusentals alver har omringat Silverhamn och det är bara en tidsfråga innan dem anfaller.

Men det är bara bra, för er. All den här ostabiliteten i världen är perfekt för sådana som ni; äventyrare, legosoldater, hyrsvärd. Vad ni än kallar er spelar ingen roll. Pengar finns att tjäna, liv finns att rädda och äran är er.

Ni har byggt upp ett rykte, folk har hör talas om er. Det är därför ni nu sitter på en båt till det mystiska Dantoonia. Denna ögruppen som för bara nåt decennium ingen ens visste fanns.
Ni är påväg hit för löften om rikedomar större än ni nånsin sett, större än ni kunnat drömma om. Men vad exakt behöver ni göra för att förtjäna dessa rikedomar och kommer det vara värt det?"


Tja!

Jag kommer spelleda en kampanj snart över internet. Det blir en Fantasy kampanj och vi kommer använda regelsystemet Hjältarnas tid. Jag har två spelare redan men skulle optimalt behöva 1-2 till.

Vi är tre 30åringar som har kört ihop många gånger förut. Vi förväntar att du har rollspels erfarenhet (du behöver inte vara någon expert men bör ha kört åtminstone några spelmöten).
Vi förväntar också att du är redo att spela på ett moget sätt och inte provocera bara för att provoceras skull. Således har du också en vuxen ålder.

Vi kommer spela en dag i veckan. Vilken dag bestämmer vi ihop. Ett spelmöte är 2-3 timmar. Det är ok att missa nån gång ibland så känn inte för mycket press :)

Kampanjen är ganska lång. Räkna med 20 spelmöten.
Vi kör över skype. Man behöver mikrofon. Vill man använda kamera så absolut, inget krav dock.
Man rullar sina egna tärningar och har sitt egna karaktärsblad, fuskar du så får du en snigel på ögat...

Är du intresserad? Skriv här så kör vi!
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag skulle kunna tänka mig att vara med, hade varit kul att testa HT som spelare, för det har jag aldrig gjort. Jag kommer inte att kunna spela tisdagar eller torsdagar under oktober men annars kan jag de flesta kvällar bara det bestäms ett par dagar i förväg.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Fasen vad kul :D!

Planen var att vänta in "hjältarnas väg", som jag förstår det så kommer den komma typ i slutet på Oktober, så jag vet inte om väntan blir värt det egentligen längre, men med tanke på att det ska finnas fler yrken osv så är det lite synd att börja utan den.
Antar på grund av din formulering att du har spellett hjältarnas tid? Själv blir det min första gång så jag hoppas du har lite överseende :p

Bra att du är tillgänglig såpass många dagar! Vi har inte bestämt dag än men vi lär ju göra det när det närmar sig.
Du kan pma ditt skype (eller skriv här) så gör jag en grupp där med alla som ska vara med :)

För övrigt så har vi fortfarande då plats för en fjärde, så om nån mer är sugen så :)
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag har skickat PM till dig, men jag tycker de verkar ha en tendens att försvinna, så om det inte dyker upp får jag försöka igen.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Det verkar inte helt oävet.
Har inte spelat eller ens hört talas om hjältarnas tid innan, men det kan ordnas. Är över lag fri på kvällar också.
Är en gamnmal gubbfan på 32. Rollspelat sen tonåren, mest eon men gillar lättare system än så bättre.

Fråga. Finns det någon särskild anledning till att skype väljs över discord? Jag tänker då främst på funktioner som att justera volymen individuellt per deltagare, att kunna ha olika rum på samma server så att man kan dela upp info eller spelare efter hand som saker händer eller så.
 

shotgun_ramadan

Fåntratt
Joined
2 Feb 2010
Messages
152
Location
Wroclaw, Polen
Jag sällar mig till leden av de som är intresserade. Precis som Halvtand så har det spelats mycket sedan tonåren, men inte så mycket de senaste 6-7 åren (vid de få tillfällen som givits har jag uteslutande varit spelledare). Faller dessutom inom samma ålderskategori som ert gäng. Har aldrig spelat över Skype, men någon gång ska väl vara den första. Styr över min egen tid i mångt och mycket, så en kväll i veckan från slutet av oktober ska inte utgöra några större problem.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Halvtand;n295898 said:
Det verkar inte helt oävet.
Har inte spelat eller ens hört talas om hjältarnas tid innan, men det kan ordnas. Är över lag fri på kvällar också.
Är en gamnmal gubbfan på 32. Rollspelat sen tonåren, mest eon men gillar lättare system än så bättre.

Fråga. Finns det någon särskild anledning till att skype väljs över discord? Jag tänker då främst på funktioner som att justera volymen individuellt per deltagare, att kunna ha olika rum på samma server så att man kan dela upp info eller spelare efter hand som saker händer eller så.
Grymt :) Välkommen!
Hjältarnas tid är ett väldigt simpelt system och du kommer inte vara den enda som inte kört det förut så ingen fara där.

Angående skype vs discord, en vanesak skulle jag säga. Har alltid använt skype när jag spelat rollspel online och det har alltid funkat bra så aldrig funderat över annat.
Däremot så är jag inte alls för enveten så kan tänka mig att byta om discord är bättre.
Men har nu gjort en skypegrupp med alla som ska vara med så lättast är om jag får ditt skype id så kan du försöka övertala alla där :)
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
shotgun_ramadan;n295909 said:
Jag sällar mig till leden av de som är intresserade. Precis som Halvtand så har det spelats mycket sedan tonåren, men inte så mycket de senaste 6-7 åren (vid de få tillfällen som givits har jag uteslutande varit spelledare). Faller dessutom inom samma ålderskategori som ert gäng. Har aldrig spelat över Skype, men någon gång ska väl vara den första. Styr över min egen tid i mångt och mycket, så en kväll i veckan från slutet av oktober ska inte utgöra några större problem.
Kul att du är intresserad. Tyvärr måste jag dra en gräns vid 4 spelare vilket är det vi nu har. Online lämpar sig inte för fler i min erfarenhet. Däremot är du första ersättare så om någon faller bort så komtaktar jag dig!
 

shotgun_ramadan

Fåntratt
Joined
2 Feb 2010
Messages
152
Location
Wroclaw, Polen
Anchorman;n295916 said:
Kul att du är intresserad. Tyvärr måste jag dra en gräns vid 4 spelare vilket är det vi nu har. Online lämpar sig inte för fler i min erfarenhet. Däremot är du första ersättare så om någon faller bort så komtaktar jag dig!

Mycket rimligt. Javisst, det är bara att skriva en rad i så fall!
 
Top