Nekromanti Vi måste bli klara med Top1000

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det ENDA sanna svaret! +bidrag

Den här listan ska ju vara med i rollspel.nu:s faq naturligtvis!
"Hur vet man att man spelat för mycket rollspel?" Det låter ju som en oskyldig länk.. he.. he.. he.. /images/icons/smile.gif

Här är lite bidrag till:
..du är Gary Gygax.
..du vill VARA Gary Gygax.
..du tycker inte att Gary Gygax är tillräckligt hard-core.
..du påstår att du följer "Rollspelandets Väg"
..du får påven att följa "Rollspelandets Väg"
..du tycker att det borde finnas nobelpris i rollspel.
..du baserar din människosyn på alignments.

För ööööövrigt..
Är inte vissa inlägg lite konstiga? Som till exempel: "Du tror att piff och puff är jordekorrar" Varför skulle det komma av att man spelat för MYCKET rollspel? Snarare för lite.. :gremsmile: Det finns en del som är väldigt lika också. Lite gallring kanske skulle vara på sin plats?

/Arvid, ond.. /images/icons/devil.gif
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Ny uppdatering!!

Det är helt omöjligt om du ska hålla på och rangordna dom och så. Utan skriv dom bara som dom har kommit in, vilket är precis det du gör...........
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Iof..

Iof har du väll rätt, men jag kan slå vad om att hom börjar att bli lite ilsk om du köper rollspelsböcker för MASSA pengar & bjuder henne på en fika varannan månad...../images/icons/wink.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mer tillägg..

Egentligen borde det nog vara Ulf Ekman istället för påven, alltså:

"..du får Ulf Ekman att följa "Rollspelandets Väg"

Ulf Ekman KAN man ju faktiskt lyckas träffa.. /images/icons/wink.gif
Dessutom är han ju lite anti-rollspel.

Här kommer ett till bidrag!

"du fyller i dina egna grundegenskaper på yrkesansökan"
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Re: Det ENDA sanna svaret! +bidrag

du sitter och skriver ner allt du äger på din utrustings lista.
du tror att du kan få mer pengar genom skriva till lite extra pengar på din rollperson.
du frågar NASA om dom har några sista minuten resor till mars.
du tycker att man borde införa rollspel, figurspel och kortspel som grenar i OS.
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Ny uppdatering!!

Jag tänkte bara att mitt förslag som svar på kenos förslag längst ner här borde stå efter hans, men jag kunde inte hitta hans, så du kanske glömt dem??
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Iof..

Flickvänner ska väl vara gratis?? Annars finns det ju andra man kan vända sig till om man har för mycket pengar... Jag trodde hela konceptet flickvän fanns till för att få gratis sex.... har jag fel eller??
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Re: Dumma Han :^) [OT, irrelevant]

"Kul att se dig göra en räd och sprida kommentarer över forumet, förresten."
Kul att någon sade det.. Har undrat om folk kanske blev lite irriterade när jag sprider lite OT-kommentarer överallt.. Fast jag brukar skriva [OT]..

/[color:448800]Han</font color=448800> som bara inte kan hålla (sin egen) käft (stängd, men väl andras)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Njaeeoojaaoeee.. Kort sagt. Nej! ;)

"Är inte vissa inlägg lite konstiga? Som till exempel: 'Du tror att piff och puff är jordekorrar'"
Om du läser orginalet igen.. "476. du träffar folk som tror Piff och Puff är tecknade ekorrar". Själv tror man ju att P&P är "Didi och Björn"™ medan vanligt folk tror de är från Disney (vilket D&B kanske också är?). Men jag håller med.. Vissa är rätt konstiga..

"Den här listan ska ju vara med i rollspel.nu:s faq naturligtvis!"
Hehe.. Sant.. En rätt kul grej faktiskt.. Gu' vad förvånad den som klickar på länken borde bli.. 1000 saker!

"Det finns en del som är väldigt lika också."
Japp.. T.ex. "40. då du skapar en ny rollperson bara för att du inte har något annat för dig." förekommer 1T6+2 ggr i olika former..

/[color:448800]Han</font color=448800> som tydligen blev cencurerad på sista listan /images/icons/frown.gif (/images/icons/smile.gif)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Svar och två bidrag till.. :)

Om du läser orginalet igen.. "476. du träffar folk som tror Piff och Puff är tecknade ekorrar". Själv tror man ju att P&P är "Didi och Björn"™ medan vanligt folk tror de är från Disney (vilket D&B kanske också är?). Men jag håller med.. Vissa är rätt konstiga..

Vet inte hur jag ska tolka det här riktigt.. Jag antar att du trodde att jag inte förstod vad som åsyftades.. Men håller med om att det är ett tecken på för LITE rollspel.. :)

Iallafall. Här är två till! :)
..din chef/rektor vill att du lägger av med rollspel.
..männen i vita rockar vill att du lägger av med rollspel.

Chefen/rektorn vill det för att man inte kommer till jobbet/skolan.. /images/icons/smile.gif Går det fram? Annars får jag bearbeta den lite till..
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Svar och två bidrag till.. :)

Iallafall. Här är två till! :)
..din chef/rektor vill att du lägger av med rollspel.
..männen i vita rockar vill att du lägger av med rollspel.


Variant av din första....
* Du blir kallad till rektorn eftersom ditt tärningsrullande stör resten av klassen....
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Svar och två bidrag till.. :)

då du tror att männen i vita rockar bara är medlemmar i din spelgrupp, och sprutorna de ger dig är en rit ni brukar ha...
 
Top