Nekromanti Vi inviger Projektbloggen för Neotech n3

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Vi i författargänget bakom Neotech n3 har insett att tiden nu är mogen för att lätta lite på det lock som länge har vilat över arbetet. De senaste månaderna har tempot nämligen växlats upp rejält och det skulle vara synd att inte passa på att släppa in communityt i åtminstone de sista, spännande momenten!

Men det är inte alls frågan om någon dogmatisk, enkelriktad kommunikationslänk. Tvärtom. Neotech n3 är nu i det stadiet att vi snarare behöver dialog, kritik, käftsmällar och svarta gatudueller med er som ännu inte har kunnat ta del av den coola image som vi försöker ingjuta i det som ska bli Neotechs nya stilpaket. Så vad är det då vi menar med denna nya, troligen också smått skruvade kommunikationslänk? Sedan ett par dagar tillbaka ligger det en projektblogg för Neotech n3 uppe och rullar under adressen http://n3.nogo.se. Surfa dit nu. Genast!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Woho !!

Där ser man !!
Ska omelebus ta & bege mig dit för att se vad som händer på N3-fronten. Var ju alldeles för länge sedan som det hände nått om N3.. Så just därför så är det extra trevligt när man läser detta !
 

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Mycket intresant läsning, det är precis detta jag vill ha mer av i N3!

Keep up the good work! ^_^

Minns att jag satt lite för ett par år sedan och började skissa på mindre stämnings texter till Neotech för att förmedla min känsla/bild av Neotech. Detta som allt förmycket annat hamnade på hyllan och blev inget av, men man kanske borde ta upp det igen nu i.o.m. N3...

Nu blev jag grymt sugen på Neotech...
*försvinner mot Notepad och börjar skissa lite, änn har jag ett par timmar innan jag måste upp kl. 6*
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Neotech

Mycket bra läsning på bloggen. Heltrevlig slang och bra med den typen av små "repotage" så man får se olika delar av världen, lagom mycket och "inside info" typ.

Men jag tänkte på världen. En hel del har väl klagats på hur världen var i tvåan, och det verkar som om ni håller med en del, och tänker försöka ändra - typ mer beskriven och äventyrsvänlig värld? Min fråga är den bara om ni kommer att fokusera på någon del av världen? Norden? Sverige? EU? Sedan också: kommer ni ändra spelet utifrån tidigare utgåvor eller kommer ni att spinna vidare och låta spelet utspela sig ett par år efter tvåan, eller något i den stilen?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Neotech

Vi spinner inte vidare från tidigare böcker, vi gör om. Fokusområde kommer att bli fristaden Hong Kong.
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Re: Neotech

Oj. Otippat. Men trevligt! Har jag missat någon info om detta? Står det mer? Har kollat bloggen, och lite andra trådar här på forumet.

Och snälla uppdatera bloggen! :p vill ha mer!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,057
Location
Ereb Altor
Re: Neotech

Otippat vet jag inte. Iofs har NeoTech alltid stått för en mer amerikansk/europeisk technothriller men jag har alltid gillat det asiatiska myllret och mangaflörtarna bättre. Hong Kong låter alltså super i mina öron. Jag hoppas bara att ni tvättar bort den stela Tom Clancyytan och går hela vägen!

Om man säger så här, vad är n3 mest lik, Bladerunner, Gibson och Children of Men eller Net Force och CSI. Kanske inte en helt rättvis fråga. Så svara hellre med egna alternativ om ni vill! :gremsmile:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Neotech

Neotech skall hellre dra åt "det globala samhället" snarare än just asiatiskt. Sådana gränser är på väg att suddas ut. Men, det hindrar inte att N3-boken kommer få en vinkling och Hong Kong, att vi kommer inspireras av japansk media och mode (båda galna), att vi använder asiatisk slang, etc.

Net Force och CSI går fetbort, övriga får gärna vara kvar i min lista.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Vore det hopplöst att kanske få se någon förhandsvisning av de illiustrationer ni ska använda? Jag är en av dem som inte gillar de gamla och är nyfiken på hur det kommer att se ut rent bildmässigt.
 
Top