Nekromanti VFX2: Double trouble, anmäl dig idag!

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Lystring krigarprinsessor och mörka makter! Lystring stridsrobotar, odjur och barbarer! Lystring härförare, tandläkare och ornitologer!

Halvtand i samarbete med Genesis Entertainment samt expertkommentatorn Agoge-Roger presenterar med stolthet det mest vålsamma forumspel internet någonsin skådat:

Violence Fights of eXtreme! 2: Double trouble!

Reglerna är enkla: Two fajters enter, one fajter leaves. Matcherna kommer att bokas upp i förväg, och varje match hålls i en ny, underhållande arena. Varje match pågår i tre dagar (forumstid, inte ingametid), och under tiden den pågår kommer samtliga forumiter att kunna rösta på vilken fighter som bör vinna. På utsatt sluttid konstateras vinnaren, och denne får skriva ett långt och våldsamt inlägg om hur hon/han gör blodigt slut på sin motståndare. Vinnare går vidare till nästa match, förlorare går vidare till kyrkogården.

Röstningsriktlinjer:
Detta är riktat till publiken, som skall rösta i varje fajt. Betänk följande saker i omröstningen:
• Du kan endast rösta en gång, och kan inte ändra din röst. Tänk på detta, och rösta inte förrän i slutet av fajten. Det gör det dessutom mer spännande. Om du dock misstänker att du inte kommer att kunna komma till en dator och rösta senare i fajten, så är en tidig röst bättre än ingen alls.
• Tänk på att en fajter som aldrig tar spö gör fajten mindre underhållande, och detta bör inte uppmuntras genom röstning. Om en fajter hela tiden undviker alla coola anfall motståndaren gör, istället för att ta smällen och flyga genom tegelväggen och sedan resa sig upp igen, så blir striden trist. En fajter som kan både ge och ta spö på ett coolt sätt är bättre än en som bara ger spö.
• Om du själv deltar i fajten, rösta gjärna på dig själv. Detta innebär att man inte kan "fuska" genom att rösta utan att den andre inte gör det.
• Inaktiva fajters som tar lång tid på sig innan de svarar på motståndarens inlägg bör inte uppmuntras.

Okej, låt nu se anmälningarna. Anmäl dig genom att göra en beskrivning av din fajter. Ge litet bakgrund, smaskiga detaljer, anledning till att hon ställer upp i VFX, om hon har några Special Moves, och så vidare. Du kan naturligtvis säga "Jag är på" utan att beskriva din fajter, men du räknas inte som anmäld förrän jag fått in en kort biografi. Samtidigt som detta, meddela vilka tider i december/januari som du kommer att vara otillgänglig. Jag tänkte försöka börja med några matcher redan i december, för att sedan ta ett litet jul/nyårsuppehåll (om folk önskar detta) och sedan plocka upp igen när vardagstristessen börjar sätta in. När ni väl fått en tid för en match tilldelad, så hoppas jag att ni kommer att respektera den, och se till att ha åtminstone hyfsat med tillgänglig tid de tre dagar den pågår. Två-tre inlägg under en kväll är dock fullt tillräckligt, och kom ihåg att du inte har någon skyldighet att vara aktiv under de tider spelet pågår men du inte har match, så överhuvudtaget är det ganska låga krav på deltagande, för att vara ett forumsspel.

Anmälan stänger när jag fått in tolv fajters, eller den 10:e December, whichever comes first. Det är först till kvarn som gäller, så skynda er att posta biografierna.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Jag anmäler Lacerta (igen)

Lacerta är en 70 cm lång antromorfisk salamander med extremt snabb reaktionstid och ett skin så halt att det är nära nollpunkten i friktinktions kraft.
efter han blev mosad i fighten mot jolene "nasty" henderson kom en av Lacertas kloner som med tur överlevde och var uttråkad av att vara mer eller mindre ensam i DR. Dereks lab utan någon jämnbördes att slåss mot så bestämde han sig för att återuppliva Lacerta (orginalet) med dr. derek desturktions Rapid-Regenrator© genom att skotta upp laceta med en skyffel och hälla honom i regenratorn.
tyvärr fick klonen inte upp hela lacerta och för att återuppbygga lacerta krävdes mer proteiner, så klonen slängde in några av de experiment som fanns inlåsta i Derek's labb.

efter hans ommodeling i regenratorn ser han fortfarande ut som han gjorde förut, men han regenererar otroligt fort, men tyvärr gjorde smärtan att bli ombyggd i regeneratorn honom mentalt instabil (om än han aldrig varit den mest stabila ödlan blev det värre).

han lyckades slå ut sig ur derek destuktions labb och har numer blivit klassificerad NOSIC (nuke on sight ignore casulties) pga hans härgningar som dödat mänger och orsakat en obeskrivlig förstörelse

han ställer upp i VFX2:DT för att bevisa att han är den mäktigaste varelsen i universum (ja han är tämligen arrogant)

Utrustning
Förgiftad Dolk: 15cm lång (förlamnings gift, verkar långsamt ifall man inte träffar en större blodåder)
Stögenerator: 4x5 cm stor fungerar så att kraften som slåss på den absorberas och lagras till man byter då den skickar iväg all lagrad kraft i en smäll T.ex ifall en pistolkula skulle åka mot honom skulle den stanna ifall den träffar generatorn eftersom all rörelse kraft som färdades mot generatorn absorberas
Frystråle: stulen från derek destuktions labb finns fastspänd på ryggen, stålen är klarblå och fryser vätskor samt bildar ett tjokt lager is runt fasta objekt.
en läder rem över skuldran med en liten väska innhehållandes 70x förgiftade nålar och en flaska gift samt en extra fryspatron till hans frysståle(samma gift som dolken)
Teleporterings modul: som kan teleportera honom 3 meter, det påverkar inte rörelsen så ifall han blir kastad upp i luften och teleporterar sig neråt kommer han fortfarande flyga uppåt med samma hastighet han hade som när han teleporterade sig.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Halvtand said:
Lacerta är varmt välkommen tillbaka, finns det några speciellt tider han inte kan slåss tror du?
inga tider han inte kan slåss men han har genrellt mer tid på vardagar än helger nu för tiden.

lördagar är typ tok-körda ett tag framöver i alla fall
 

St. Brunibald

Veteran
Joined
30 Jan 2009
Messages
41
Anmäler härmed mitt intresse.

Reserverar det här inlägget för min fajter (som kommer senare när jag har tänkt ut den/har tid).
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag anmäler:

Mr. Slapstick
En legendarisk streckgubbe som sägs vara släkt med självaste Herr Gårmann och ättling i rakt nedstigande led till Men och Women som numera oftast syns till på krogar och restauranger.
Inte mycket är känt om Mr. Slapstick, men hans krafter sägs vara oändliga. Han är endast tvådimensionell, något som både har visat sig vara en fördel och en nackdel. Han kan bara bli träffad av attacker som kommer rakt framifrån eller rakt bakifrån. Problemet är att han inte heller kan utdela några attacker annat än framifrån eller bakifrån. Han har förmågan att göra sig osynlig så länge han vänder sig 90 grader och förblir i den betraktarvinkeln.
Han går alltid omrking med en blyertspenna ur vilken de mest fasansfulla prylar skapas.
På grund av hans obefintliga vikt och hans material han är framavlad av är han extra svag mot vätska och vind.

Hans ärkenemesis är superskurken "Eraser" och hans armé av Rubberglove Nurses. Mr. Slapstick ställer upp i tävlingen för att försöka skapa sig ett rykte som oövervinnerlig för att bli lämnad ifred av sin ärkefiende och ägna sig åt att måla näckrosor på sin fritid istället.

favoritcitat: "The pen is mightier than the sword, and is considerably easier to write with."
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Simon:
Jag kommer göra nya trådar i framtiden. Kanske nästa gång då?

Jag låter tråden vara öppen till midnatt ungefär, efter det kontaktar jag de godkända fajtersen och lägger upp när de ska slåss. Än finns det tid att anmäla sig!
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Nu är det minsann den elfte, så anmälningen stänger. Det verkar som om det bara finns en varelse i vårt universum som vågar möta Lacerta i en (o)hederlig fight, vi får väl se hur det går.

Tror de båda deltagarna att vi kan genomföra fighten redan nästa vecka eller är ni mjukisar upptagna med julpynt?
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Har fått besked om att Mr. slapstick ska sjunga julvisor, dricka glögg och öppna julklappar istället för att banka skiten ur förvuxna ödlor. Väntar på besked om när han är sitt vanliga jag igen.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
RealDream har valt att backa ut eftersom det bara blev kämpar nog till en fight. Mycket tråkigt att en turnering såsom VFX ska behöva vinnas på WO.

Ganska besviken på det dåliga intresset, hade väntat mig mer. Men jag kommer göra fler försök, förhoppningsvis med bättre resultat.
 
Top