Nekromanti VFX omgång 2. Finns det intresse?

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Lystring, kvinnor och män som följer våldets väg! Lystring, luchadores och ninjor! Lystring, vikingar, kommandosoldater och stuntmän! Lystring, barbarer, superhjältar och stridsrobotar!

Genesis Entertainment presenterar det mest underhållande våldsamma forumsspelet någonsin:

Violence Fights of eXtreme!
Reglerna är enkla: Two fajters enter, one fajter leaves. Matcherna kommer att bokas upp i förväg, och varje match hålls i en ny, underhållande arena. Varje match pågår i tre dagar (forumstid, inte ingametid), och under tiden den pågår kommer samtliga forumiter att kunna rösta på vilken fighter som bör vinna. På utsatt sluttid konstateras vinnaren, och denne får skriva ett långt och våldsamt inlägg om hur hon/han gör blodigt slut på sin motståndare. Vinnare går vidare till nästa match, förlorare går vidare till kyrkogården.

Röstningsriktlinjer:
Detta är riktat till publiken, som skall rösta i varje fajt. Betänk följande saker i omröstningen:

* Du kan endast rösta en gång, och kan inte ändra din röst. Tänk på detta, och rösta inte förrän i slutet av fajten. Det gör det dessutom mer spännande. Om du dock misstänker att du inte kommer att kunna komma till en dator och rösta senare i fajten, så är en tidig röst bättre än ingen alls.
* Tänk på att en fajter som aldrig tar spö gör fajten mindre underhållande, och detta bör inte uppmuntras genom röstning. Om en fajter hela tiden undviker alla coola anfall motståndaren gör, istället för att ta smällen och flyga genom tegelväggen och sedan resa sig upp igen, så blir striden trist. En fajter som kan både ge och ta spö på ett coolt sätt är bättre än en som bara ger spö.
* Om du själv deltar i fajten, rösta gjärna på dig själv. Detta innebär att man inte kan "fuska" genom att rösta utan att den andre inte gör det.
* Inaktiva fajters som tar lång tid på sig innan de svarar på motståndarens inlägg bör inte uppmuntras.



Okej, låt nu se anmälningarna. Anmäl dig genom att göra en beskrivning av din fajter. Ge litet bakgrund, smaskiga detaljer, anledning till att hon ställer upp i VFX, om hon har några Special Moves, och så vidare. Du kan naturligtvis säga "Jag är på" utan att beskriva din fajter, men du räknas inte som anmäld förrän jag fått in en kort biografi. Samtidigt som detta, meddela vilka tider i januari som du kommer att vara otillgänglig. Jag tänkte hålla alla matcher i första omgången i januari, och tänker boka upp alla datum i förväg. När ni väl fått en tid för en match tilldelad, så hoppas jag att ni kommer att respektera den, och se till att ha åtminstone hyfsat med tillgänglig tid de tre dagar den pågår. Två-tre inlägg under en kväll är dock fullt tillräckligt, och kom ihåg att du inte har någon skyldighet att vara aktiv under de tider spelet pågår men du inte har match, så överhuvudtaget är det ganska låga krav på deltagande, för att vara ett forumsspel. Du kan med Gott samvete anmäla dig även om du skall vara med i Risings Astrotjofräs, av denna anledning.

Anmälan stänger när jag fått in tolv fajters, eller den 20:e December, whichever comes first. Det är först till kvarn som gäller, så skynda er att posta biografierna.


--------------------------------------------------------

Ja, så såg det ut i början av av december 2008. VFX tog fart och tog sig igenom ett par riktigt häftiga fighter innan Genesis låga slocknade och världen blev mörk igen.
Jag vill nu göra ett försök på att återuppliva detta spel, mitt mål är att det ska bli lika populärt som de återkommande varulvsspelen. Men för det behöver jag folk som av någon anledning vill orsaka smärta på annat folk. Jag har en intressetråd i folrumrollspelsavdelningen som inte fått så mycket plats pga varulvarna. Så jag är här och raggar folk istället. Vem är med mig?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,648
Ville bara säga att jag saknar Genesis.

Fan, om du läser det här Genesis, kom tillbaka. Jag tillhörde knappast den bildade skara som kunde hålla jämna steg med dig, men uppskattade ändå det du skrev!

---

Sedan om VFX: det var jättekul och jag minns med värme mina och Magoos (var är du då?) ordväxlingar; även om Rising och ni andra i sedvanlig ordning var både roligare och påhittigare.

Jag minns gärna hela grejen som ett skönt minne. Kanske bäst att det slutar så också?

---

Nu efter varulvsspelet känns det dock som att jag ska spara lite tid till min licentiatuppsats, så jag passar på att rekommendera upplägget (Det är skitkul! Testa!) sätter mig på bästa åskådarplats med en kartong rykande heta popcorn.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Jag är rätt säker på att Genesis kommer komma tillbaka så fort han har ocensurerat internet igen.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Så jävla fett spel- själv håller jag på med varulvswestern och hinner knappt med det- så det beror lite på när VFX drar igång, i annat fall är jag en entusiastisk påhejare!

/ Nils
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
NilsH:
Jag var beredd på att få vänta tills varulvarna dött ändå. Du är välkommen när ni fått död på de nidingarna.

Wilmer:
Kul att få tillbaka gammalt folk och gamla talanger, vi får se om du överlever den här rundan.
 
Top