Vimes
Ibland räcker det att bara vara bra
Hallå alla teknik- och audionördar!
Jag kommer börja pendla (igen) till hösten och behöver uppa mitt hörlurs-gejm. Just nu har jag ett billigt par från JBL (köpta på ICA för typ 500 kr). De funkar helt ok för att lyssna på podd/ljudbok och musik, men saknar brusreducering och är inte omslutande "over-ear" utan sådana där runda som mest ligger lite slappt över örat. Jag vill kunna sätta mig på tåget, dra på brusreducering och läsa en bok eller lyssna på en podd utan att bli störd.
Vad är viktigt?
Har ni några förslag på lurar (modeller eller märken) som är bra?
Jag kommer börja pendla (igen) till hösten och behöver uppa mitt hörlurs-gejm. Just nu har jag ett billigt par från JBL (köpta på ICA för typ 500 kr). De funkar helt ok för att lyssna på podd/ljudbok och musik, men saknar brusreducering och är inte omslutande "over-ear" utan sådana där runda som mest ligger lite slappt över örat. Jag vill kunna sätta mig på tåget, dra på brusreducering och läsa en bok eller lyssna på en podd utan att bli störd.
Vad är viktigt?
- bra brusreducering
- lång batteritid (och snabb laddning)
- omslutande over-ear
- bekväma
- jag kommer lyssna på musik i dem förstås, men är ingen audiofil. Ljudet ska vara bra, men det finns ingen poäng för mig med wowomgeargasm-ljud
- röstkommandon och specialfunktioner
Har ni några förslag på lurar (modeller eller märken) som är bra?
Last edited: