Nekromanti Vettig förvaring av seriertidningar?

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Har kommit till insikt att min seriesamling har växt explosionsartat och min nuvarande förvaring av den duger inte. En del tidningar har av utrymmesskäl fått flytta ner i förrådet men de som står inne står i huvudsak i vanliga tidskriftssamlare men det fungerar ju inte riktigt för serietidningar. De är för små för backarna vilket gör att det hamnar massa damm i backarna som är jobbigt att städa undan.

Så jag försökte hitta tidskriftssamlare i serietidningsstorlek istället men där verkar utbudet väldigt magert. Det enda jag hitintills funnit var några lite väl dyra på Granit så är det någon som har något tips om vart jag ska leta? Jag gillar att ha tidningarna i backar som jag kan skriva på ryggarna så alla kan se och imponeras av antalet årgångar jag äger (alternativt avskriva mig som någon galen serienörd)!

Alternativet är några lämpliga lådor. Det viktiga är dock att det inte ska vara massa tomrum utan det ska verkligen vara i serietidningsstorlek.

Det måste vara snygg förvaring, funktionalitet är förstås viktigt men det måste vara snyggt! Seriehyllan står väldigt centralt i lägenheten.

Några idéer?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Själv övergick jag sedan många år till Comic defense system, papplådor för seriesamlare måttanpassade efter standardstorlek för amerikanska serietidnignar. Har sett minst två längder och den längre är tokigt lång, medan den kortare går in i rätt många hyllor.

IKEAs Magiker passade de perfekt till och de ser snygga ut i ett vardagsrum (och vill man vara diskret kan man ha dörrar på dem). Vet dock inte om den bokhyllan finns kvar i sortimentet.

Jag brukar köpa mina comic defense systems genom att be Alvglans i Stockholm ta in dem, annars går de säkert att hitta på nätet.

-Gunnar (som inte tyckte Granits lösning var tillräckligt perfekt storlek, men har dragit samma slutledning att det verkar vara den bästa lösningen på svenska markanden)
 
Top