Nekromanti Veto

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Detta är inte klokt! Här går ni och tror att ni bestämmar (det gör ni) och tar bort allmänaspel delen. Jag själv gillade den delen för efter man läst igenom 1000saker om rollspel vill man läsa om nåt annat lite. Och där kommer det allmänaspel delen in. Jag tycker iallafall att det borde vara omröstning om man ska ta bort min favodel av Rollspel.nu.
Fast det är vad jag tycker... Och snälla svara inte och säg "Darkmystic du e dum i hela huvudet, stick och brinn". Utan svara mej bara varför ni lägger ner den delen och berätta vad ni skulle tycka om en omröstning?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dina vetokort funkar inte här!

Men se det från den ljusa sidan, hela sidan spelwebben tar över för forumet, och så slipper vi alla de där fåniga diskussionerna om brädspel och sånt.. :gremtongue:

Visst gillar iallafall jag omröstningar, jag är ju ansvarige. Kalla mig Xxcha..
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Precis det Sereg sa, och lite till

Anledningarna är rätt många. Dels som Sereg säger, det är en rollspelssite vi har här, dels så finns det en systersite, Spelwebben, där "övriga hobbyspel" ska diskuteras. Det är det den siten är gjord för. För det tredje så är det ohemult många forum på framsidan, och när vi har en systersite som är lämpad för ändamålet så kan vi ju förpassa diskussionen dit.

Jupp, vi (redaktionen) bestämmer, och efter ett enhälligt ja i frågan beslutade vi oss för att stänga det. Hade det däremot varit tveksamheter så hade vi kanske genomfört en omröstning.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Greta

"titta uppåt. Vad står det där? Jo, rollspel.nu."

Och det gjorde det inte när forumet en gång etablerades menar du? Jag håller med dig även om jag inte tycker att du använder dig av särskilt skarpa argument. Varför nöja sig med ett forum när det numera finns en hel sida, med affär och allt?
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Jag håller med DarkMystik här. Det är väldigt skönt att kunna läsa något annat än rollspel ibland. Men jag förstår att det är en rollspels sida därför ska man diskutera rollspel. Men nu finns det en helt ny sida som man kan diskutera dom andra spelen på. Omröstningen var en fin ide, stoppa diktationen mer makt åt mig :gremtongue:
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
I min ödmjuka mening så håller jag med dig. Jag ogillar att vara tvungen att hoppa emellan hemsidor och forum, varför jag valt att befinna mig på rollspel.nu-forumet, uteslutande. Det var även därför jag valde att ha mitt forum här. I min mening är det trist att ett forum försvinner, och jag hade gärna sett att det stannade kvar, då jag inte kommer registrera mig på ett nytt forum bara för ändamålet, men ändå gillar brädspel, kortspel och dylikt, och inte nödvändigtvis att dessa skiljs åt.

MEN vad jag tycker spelar ingen roll. Man kan förstå att Yassilus m. fl. som är aktiva med spelwebben vill få trafik till sidan med hjälp av ett forum. Och då vill de givetvis inte att folk hänger på ett här. Enkelt.

Att spelwebben skulle startat som systersite till rollspel.nu och skapats för att man ska kunna dissktuera andra spelformer i allmänhet ställer jag mig dock frågande till, eftersom spelwebben själv producerar spel i den typen. Men det är irrelevant.

För oavsett vad jag tycker är det nu där folk ska disskutera, brädspel. Om jag inte vill etablera mig på nya sidor(som inte stöder min webbläsare :gremtongue:) så är det mitt problem, inte redaktionens.

/Mask
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, visst så är det ju synd att ett forum försvinner.. Det går ju inte att förneka ju, man har ju haft en viss nytta av det forumet ju & det är ju bra att det är under samma "tak" som de andra forumen.
Fast samtidigt så är det ju trevligt att besöka andra forum åxå, blanningen berikar ju & man får ju hoppa satt det kommer folk dit som man inte träffa här..

/ Johan K, som säkerligen kommer att bli LITE mer aktiv på spelwebben... :gremcrazy:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Jag är en jäkla idiot som svarar nu när ni har lugnat ner er lite.. Men jaja..

"Det är väldigt skönt att kunna läsa något annat än rollspel ibland."
Det finns fler sidor på nätet..
www.sexuality.org
http://www.halso.info/
www.lunarstorm.se
www.spelwebben.se
http://www.io.com/~sjohn/demog.htm

Det är bara att välja och vraka.. Du kan väl inte vara så slö att du endast orkar besöka en sida? För vad är det för skillnad mellan att klicka på länkarna här på forumet eller på någon annan sida, förutom att det ser lite annorlunda ut?

"Omröstningen var en fin ide, stoppa diktationen..."
"Ju fler kockar, desto sämre soppa", heter det... och det stämmer tyvärr alltid..

Varför har man en redaktion? För att klara upp smärre problem och fatta beslut..
Jämför med Sverige.. Varför har man en regering? För att klara upp smärre problem och fatta beslut..

Jättebra att du orkar bry dig, för att göra ett bättre forum.. Men du har ju fått anledningen varför de stängde forumet så varför orka älta det?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som dock inte orkade tänka ut ett klockrent exempel (angående regeringsjämförelsen)
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Stod det inte att jag förstod bådas åsikter? Jag är itne för slö nej. Angående Diktationen så var det itne seriöst menat.

Aaa jag vet vad en redaktion gör å jag vet vad den fyller för funktion. Men det kan vara lite jobbigt att hoppa mellan olika sidor. Framför allt som min dator brukar cpa sig och bara kunna ha en internet sida uppe i taget.

Angående ordspråket så är det itne helt sant, två personer kommer bättre fram till vättiga regler den än
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Framför allt som min dator brukar cpa sig och bara kunna ha en internet sida uppe i taget.
Först å främst, formulera dig snyggare om du inte vill ha Magnus Seter på dig... Dessutom så kan du börja använda Opera alternatitvt besöka wrnu först och Spelwebben sen.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
OKej, förlåt språket.

hmm ska över vägas. Angående det andra förslaget blir en massa hoppande då
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Dessutom så kan du börja använda Opera alternatitvt besöka wrnu först och Spelwebben sen.

eller varför inte använda mozilla firefox imo the best there is

sedan så skulle man ju alltid kunna ha flera fönster uppe samtidigt....
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Precis det Sereg sa, och lite till

Går det inte att få det så att om man har ett reggat konto på wrnu så kan man komma åt forumen på Spelwebben med detta?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Precis det Sereg sa, och lite till

Tja, det är tekniskt möjligt men nog inte helt lätt att åstadkomma. Om man inte speglar användardatabasen förstås, vilket skulle kunna fungera.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Precis det Sereg sa, och lite till

Jag misstänker att det skulle göra uppdelningen mycket smidigare, samt mer lättåtkomligt för oss stammisar, så vi alla slipper "börja på noll" igen.

En tanke bara. =)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Precis det Sereg sa, och lite till

Kanske det. Men det är ändå inte helt lätt att åstadkomma. Ska försöka utreda möjligheten lite iaf.
 
Top