Nekromanti Vet någon...

Mothie

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
179
Location
Jönköping
Var det finns en sida om olika perioder i jordens historia?

Anledningen till att jag frågar är att jag skapar en värld som ska påminna om Dinosauriernas tid på jorden. Vilken period vet jag inte ännu, men det är möjligt att jag blandar. Spelet är en fantasyvärld så det finns ju plats för lite kreativitet. Dessutom skall jag inte ta dinosaurier rätt av utan gärna ha lite annorlunda ödledjur.

Vad jag behöver är lite information om hur världen såg ut under denna tid, klimatet, växtlighet, Annorlunda naturfenomen och dylikt. Om någon har några tips skulle det vara roligt att få höra dem.

"Aurea Mediocritas" -Den gyllende medelvägen
 

Mothie

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
179
Location
Jönköping
Jo det är klart, men jag är ju så sällan i Stockholm...

"Aurea Mediocritas" -Den gyllende medelvägen
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Varför inte bara använda dig av "gömmda dalen" fenomenet. Då skapar du en varm värld men mycket vulkanisk aktivitet och djungler. Tjärgropar och kvicksand. Nästan allt är farligt. Både djur och växter. Man behöver inte vara så korrekt om det bara är roligt att spela.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

Mothie

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
179
Location
Jönköping
Problemet är att jag redan har hela världens grundutseende utsatt...Den är i storleksskalan Asien...Jag vet det mesta om världen men vill få in en verklig prägel

"Aurea Mediocritas" -Den gyllende medelvägen
 

Shiinit (Druid)

Veteran
Joined
26 Aug 2000
Messages
7
Location
Sweden
Varför inte gå in på yahoo!/evreka/leta.se/google elelr någon anna sökmotor och sök på Trias(Triassic)/Jura(jurassic)/Krita(Cretacious(??)), de tre "dino-perioderna". Vad är det i övrigt du vill veta? Annars kan du linka iväg till något Bibliotek, där finns det minst 10 böcker om dinosaurier(om du tittar på geologi eller arkeologi(helst paleontologi) så hittar du nog böcker som emr handlar om växter å sånt samt hur världen såg ut etc. Själv är jag paleontoligsk(läran om urtiden,typ) intresserad ifall du behöcer hjälp...
 
Top