Nekromanti versioner av grundregelboken

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Vilka versioner finns det av grundregelboken??

Vet att det finns den vanliga ettan, med "pocketomslag"
Och den vanliga tvåan med lika dant omslag

Och eon II delux, inbundet i pärm..

man nu påstår min kompis att han ska köpa en grundregelbok till eon, inbunden i pärm..
Han är helt säker på att det inte är 2an. Men det finns vikter o annat i ägodelskapitlet, och boken inleds med ett kapitel som inte finns i vanliga ettan (som jag har)..
Han säger att den är tryckt 98-99, och enligt mig är det alldeles för länge sedan för att det skall kunna vara tvåan..

Blir lite konfunderad... Finns det en delux version av ettan?????
eller är jag efter och har inte fattat nånting...

Nån som vet, berätta exakt vilka olika upplagor som gjorts av grundboken...!!

:gremconfused:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Blir lite konfunderad... Finns det en delux version av ettan?????"

Japp. Två stycken, till och med. Dels Eon 1 Deluxe bestående av vanliga Eon 1, Mundana och 16 bonussidor i hårdpärm, oich dels Eon 1 Deluxe Collector's Edition, som är samma som ovanstående fast med mjuka pärmar. Hårdpärmsvarianten finns i ca 1000 ex, mjukpärmsvarianten i nio (!) ex.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Konfunderad...

Varför i hela fridens gör man en collectors edition i mjukpärm för??? Visserligen tror jag inte att ägarna till dessa spelar med dem, men Eon i mjukpärm brukar ha en tendens att ramla ihop av kombinationen solljus/vindpust...
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Konfunderad...

Det var ett tryckfel eller nåt från början, men de behöll några upplagor för att kunna sälja dem för miljontals kronor när Neogames tar över världen. Läs De Övergivnas Armé så klarnar allt :gremwink:.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Konfunderad...

"Varför i hela fridens gör man en collectors edition i mjukpärm för???"

Av samma skäl som man gör en one penny black eller tre shilling banco - någon dabbar sig på tryckeriet.

I det här fallet så kom det in en massa kaxiga kartonger till Neogames med nybundna Eon 1 Deluxe. Döm om Calles och Marcos förvånade miner när de sliter upp kartongerna och får upp...

...mjukpärmar.

Så mycket besviket packade de ner allt igen, skällde ut tryckaren, och skickade tillbaks varenda bok så att bokbindaren fick fräsa upp ryggen på dem och binda om dem till hårdpärm.

En kartong behöll man dock som minne, och ett par tre av dessa letade sig så småningom ut på öppna marknaden. Resten ligger hemma hos Neogames folk.
 
Top