Verktyg för One Page Adventures

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Hur ser det ut då, har du hittat nån metod eller nåt verktyg du trivs med?
Jag har ju i varje fall KÖPT något. Behöva köpa är ett bra sätt att skjuta upp sitt skapande.

Jag har ett whitelines-block, rutigt, och så köpte jag svart suddbar penna, och en sådan här penna med 4 färger i.
Min första one-page gjorde jag dock i ett gammalt rutigt rollspelsblock jag redan hade.

En A4 var plenty med utrymme för ett inte så långt spelmöte.

Jag har inte funderat på Trello för detta ändamålet, men jag har använt det för vad det är till för, på jobbet. Det kan nog funka.
Risken är att du sitter ett helt spelmöte med bara ett Trello-kort uppe. Men om man gjorde One-pages (och scannade kanske), så kanske det kan vara listigt att organisera dem i en Trello. En uppenbar nackdel med one-pages är när man vill dela något med spelarna. Då måste man liksom dela en väldigt vald del av sin sida. Om man har några bilder/kartor (jag knycker typiskt från pinterest) så skulle de ju vara ganska smidiga att ha i Trello.
 
  • Like
Reactions: NSM

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Och nu blev det så att det passade väldigt bra med Wonderdraft, och jag hittade precis vad jag letade efter på Pinterest, och så gjorde jag lite anteckingar som vanligt i en textfil.

...men snart ska jag börja göra manuella one-pages...
 
Top