Verktyg för att konvertara till fantasykartor?

Troberg

Sinister eater
Jag har en kartan gjord i Worldographer. Den är bra som karta, men ser inte speciellt fantasy ut. Så, jag lät AI göra en mer fantastvariant av den. Den såg bra ut. Om man inte tittade noga på den...

Problemet är att originalet är typ 30000x20000, och AI gör typ 1500x1000, och på en världskarta räcker inte det. Jag skulle behöva något verktyg som kan göra det bit för bit, och sedan sätta ihop dem sömlöst.

Något förslag? Andra sätt (givet förutsättningen att jag är mer trolig att av misstag hugga mig i ögat med en penna än att rita något ens vagt användbart...)?

Original (minskad till 10% av originalstorleken, och med rejäl JPG-kompression):
map_50_10.jpg

AI:

ChatGPT Image Mar 16, 2026, 03_35_23 PM.jpg

Vad jag skulle testa är inte att få den att göra kartbilder som passar sömlöst i kanten, utan att börja med en bit, sedan ta den biten plus en lika stor till och be den fixa den nya till den gamla, och så vidare. Risken är att utseendet driftar över tid.

Alternativt om det finns en bild-AI som stöder att du laddar upp två bilder och säger att de ska utgöra mallen för hur det ska göras?

Jag tycker AI-versionen blev väldigt snygg och förvånansvärt lik originalet. Den skulle definitivt kunna användas som (kanske något felaktig) spelarkarta, in game, tycker man. Och sedan bara komplettera med kartor av specifika platser som de besöker.

Din Worldographer-karta är den "riktiga" världen (och endast för SL:s ögon).

Back