Nekromanti Verksamhetsåret 2013 in retrospect

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag tänkte att vi kunde ta pulsen på föreningens verksamhet och vädra lite åsikter, frågor och funderingar. Föreningen är ju trots allt utspridd över hela landet, så det kan vara svårt att få koll på saker och ting ibland :gremsmile:

Verksamhetsplanen 2013 said:
Under 2013 planerar Föreningen WRNU att fortsätta med de saker vi gjort under 2012.
– Rollspelsdraken 2013 ska delas ut på GothCon.
– Indierummet skall hållas öppet på GothCon och LinCon.
– Repetikon och forumsöl kommer att fortsätta som tidigare.
– På forumet kommer det fortsätta spelas varulvsspel och andra forumrollspel.
– Vi ska uppmuntra till forumsaktiviteter på fler platser i Sverige.
Jag vet att förutom punkterna ovan har även OSR-träffarna i Umeå lagts till som verksamhet under föreningens paraply. Det senaste hölls med föreningen som arrangör. Datum för nästa är satt till Lördag 8 februari och jag har tänkt försöka köra 3-4 ggr nästa år förutsatt att det finns tid och intresse.

Hur har det gått med övrig verksamhet? Är arrangörer och deltagare nöjda med året som gått? Hur ser ni på nästa år?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag är jätteglad att OSR-träffarna har glidit in under föreningens tak!

Personligen har jag inte sett (eller gjort) någonting i föreningsväg sedan GothCon och rollspelsdraken. Det händer inte så mycket i Göteborg, och jag har inte tid att dra igång någonting nytt tyvärr. Just det, vi var på LinCon och NärCon också. Det stod Föreningen WRNU i foldertexten, men mer än så pushade vi det inte.

Indierummet är jag nöjd med! Nästa är kommer jag vara med i uppsättningen av En Shoggoth på Taket på GothCon, så jag kommer inte ha tid att vara i indierummet mer än något spelpass. Jag hoppas att någon kombination av Arvid, Vico, Möller och Bunny (mindre sannolika men lika goda kandidater: RasmusL, Genesis, Han, DeBracy, Korpa, GnomviD) styr upp det.

LinCon och NärCon har jag inte tänkt på än, det är lång tid kvar, men jag åker gärna till någon av dem i alla fall.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Pilzeman said:
Just det, vi var på LinCon och NärCon också. Det stod Föreningen WRNU i foldertexten, men mer än så pushade vi det inte.
Jag vet inte om vi egentligen ens *nämnde* föreningen i samband med senaste OSR-träffen. Marknadsföringen kom till lite magiskt och ad hoq, så sån detaljinfo försvann. Jag får försöka bättra mig på den punkten :gremwink:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Indierummet på GothCon:

Pilzeman said:
Indierummet är jag nöjd med! Nästa är kommer jag vara med i uppsättningen av En Shoggoth på Taket på GothCon, så jag kommer inte ha tid att vara i indierummet mer än något spelpass. Jag hoppas att någon kombination av Arvid, Vico, Möller och Bunny (mindre sannolika men lika goda kandidater: RasmusL, Genesis, Han, DeBracy, Korpa, GnomviD) styr upp det.
Vem anmälde Indierummet till GothCon i år, och stod du angiven som arrangör då, Pilze? Vico står väl redan som ett av namnen, i alla fall. Jag kan ställa upp som arrangörsnamn två, men stiger gärna åt sidan om till exempel Möller, som ju flexat arrangörsmusklerna med TullCon, vill bli officiell arrangör i år. Inofficiellt har han ju varit bland arrangörerna länge.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Indierummet på GothCon:

Bunny said:
Pilzeman said:
Indierummet är jag nöjd med! Nästa är kommer jag vara med i uppsättningen av En Shoggoth på Taket på GothCon, så jag kommer inte ha tid att vara i indierummet mer än något spelpass. Jag hoppas att någon kombination av Arvid, Vico, Möller och Bunny (mindre sannolika men lika goda kandidater: RasmusL, Genesis, Han, DeBracy, Korpa, GnomviD) styr upp det.
Vem anmälde Indierummet till GothCon i år, och stod du angiven som arrangör då, Pilze? Vico står väl redan som ett av namnen, i alla fall. Jag kan ställa upp som arrangörsnamn två, men stiger gärna åt sidan om till exempel Möller, som ju flexat arrangörsmusklerna med TullCon, vill bli officiell arrangör i år. Inofficiellt har han ju varit bland arrangörerna länge.
Det var jag som anmälde indierummet i år och Möller står som andra namn.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Indierummet på GothCon:

Vicotnik said:
Bunny said:
Pilzeman said:
Indierummet är jag nöjd med! Nästa är kommer jag vara med i uppsättningen av En Shoggoth på Taket på GothCon, så jag kommer inte ha tid att vara i indierummet mer än något spelpass. Jag hoppas att någon kombination av Arvid, Vico, Möller och Bunny (mindre sannolika men lika goda kandidater: RasmusL, Genesis, Han, DeBracy, Korpa, GnomviD) styr upp det.
Vem anmälde Indierummet till GothCon i år, och stod du angiven som arrangör då, Pilze? Vico står väl redan som ett av namnen, i alla fall. Jag kan ställa upp som arrangörsnamn två, men stiger gärna åt sidan om till exempel Möller, som ju flexat arrangörsmusklerna med TullCon, vill bli officiell arrangör i år. Inofficiellt har han ju varit bland arrangörerna länge.
Det var jag som anmälde indierummet i år och Möller står som andra namn.
Ja men dåså. :gremsmile:
 
Top