Nekromanti Verklighet > dikt: "Tickled" på SVT play

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Det är svårt att skriva något om "Tickled" utan att spolia, men den som någonsin uppskattat ett gott rollspelsäventyr måste se den här. Och allt verkar ha hänt på riktigt!

Spoiler av de första 20 minuterna. Läsa bara detta om du inte är redo att ta kanontips från internet helt blint:

En journalist från Nya Zeeland hittar en rolig youtube-video av unga killar som kittlar varann i något som kallas World Endurance Tickling Championship eller något. Det arrangeras av Lana O'Brien Company eller något i New York. Han tycker det ser kul ut och skickar ett mail för att kolla om han får göra ett program av det, men får ett provokativt och homofobiskt svarsbrev om att han är gey och att kittling är en strikt heterosexuell sport och annat. Sen blir han mailterrad av Lana O'Brien i flera veckor med hot om stämning och annat. Hon skickar tre anställda i företaget till NZ för att prata med honom. De dyker upp (finns på film), och nu börjar det blir jäkligt skruvat... Alltså rent hisnande.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Häller med ovanstående talare! Det är en höjdare.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Såg filmen i lördags pga rekommendationen här men vet inte vad jag ska tycka. Känns alltid dubbelt när vårt eget lag (dvs pro social rättvisa) börjar med
call out culture och doxning och public shaming. Gillar inte det. Jag minns att det "andra laget" gjort liknande filmer om ex vis Anita Sarkeesian. Å andra sidan var måltavlan ju rätt så oetisk själv och doxade diverse unga grabbar enbart för att få kickar. Tickled-dokumentären gav bara igen med samma medel? Men jag vill ju inte att vi ska använda samma medel som dom. The goal of the one descending is not to debase herself.

David D'Amato dog kort efter att filmen kom ut. Ser ut som självmord vad jag kan se? Det står bara died suddenly.

Det jag kan säga är iaf så här. Filmen är väldigt annorlunda, och det är svårt att såga ett verk som gör något annorlunda, det finns inget riktigt att jämföra med. Jag menar jag kan säga "vad ska man med Labyrinth Lord till när Svärd & Svartkonst finns?" men kan inte säga "vad ska man med Tickled till när [????] finns?" Vi hade roligt när vi såg filmen samtidigt som jag hade en ambivalent känsla i magen.

Kan definitivt inte oreserverat rekommendera Tickled.
 
Top