Evokee;n345335 said:Hörde på red moon roleplaying att det var Gunilla Johnsson och Michael Petersen som gjorde det? Stämmer det? Låter ju helt otroligt att dem skulle ha skapat settingen till både mutant och kult, Sverige två mest innovativa rollspel och settings!
Evokee;n345335 said:Hörde på red moon roleplaying att det var Gunilla Johnsson och Michael Petersen som gjorde det? Stämmer det? Låter ju helt otroligt att dem skulle ha skapat settingen till både mutant och kult, Sverige två mest innovativa rollspel och settings!
DanielSchenström;n345344 said:Egentligen är det väl Chronopia som är det mest unika i Äventyrsspels utgivning.
entomophobiac;n345426 said:Jag skulle nog säga KULT '91! I övrigt håller jag med dig.
DanielSchenström;n345432 said:Kult har ju några tydliga källor. De presenterade dem i en artikel i Sinkadus en gång i tiden. Jag vet inte riktigt vad Chronopia är baserat på. Kan bara vara min egen ignorans som visar sig, men jag blir gärna rättvisad.
Gurgeh;n345433 said:Jag antog alltid att tanken bakom Chronopia var att göra en cyberpunk-megastad men i fantasy. Jag vet inte om jag heller sett det någon annanstans.
Gurgeh;n345433 said:Jag antog alltid att tanken bakom Chronopia var att göra en cyberpunk-megastad men i fantasy. Jag vet inte om jag heller sett det någon annanstans.
Khan;n345456 said:Är det någon som vet vem som äger rättigheterna till Chronopia idag? Följde de med när Riot fick licensen på DoD i allmänhet?